Hey,

Ben momenteel een vrij eenvoudig systeem aan het ontwerpen en vroeg me nu het volgende af:

http://www.demaffia.nl/tmp/ClassDiagram1.jpg

Is dit conform de regels van UML? Mag je een subklasse zomaar "verbinden" met een "normale" klasse?

Normaal zou je zeggen van verbind Persoon met Bedrijf. Maar ik vind dat niet kloppen omdat de klasse Gebruiker niks te maken heeft met de klasse Bedrijf. Alleen objecten van de klasse Leverancier hebben te maken met de klasse Bedrijf. De klasse Gebruiker heeft niks met de klasse Bedrijf te maken.
Dus mijn vraag is dus, heb ik zo op de juiste manier getekend?

Alvast bedankt :)

- Martijn
alle vertegenwoordigers vertegenwoordigen alle units. Er is dus geen relatie tussen de vertegenwoordiger(s) en de units.

Als een bedrijf 3 vertegenwoordigers heeft en 15 units, vertegenwoordigen alle 3 de vertegenwoordigers de 15 units.

Hoop dat het zo wat duidelijk is :)
Okee, dan is dat duidelijk. Dat klopt dan inderdaad in je diagrammen.
Okee en wat voor soort relaties moet/kan/zal ik dan gebruiken?
1 op meer relaties lijkt mij. Één bedrijf heeft meerdere vertegenwoordigers, vertegenwoordigers vertegenwoordigen maar 1 bedrijf. Één bedrijf heeft meerdere units, één unit hoort maar bij één bedrijf. Verder hebben units & vertegenwoordigers geen relaties onderling.
thnx voor je reactie, maar dat bedoelde ik niet echt.. :) Doelde meer op type relatie.. afhankelijk/aggregation enz.. :)

Reageren