Hey
Ik heb hier al een tijdje een afgedankte Pentium II (450Mhz) staan die ik graag zou willen gebruiken als servertje met LAMP op. Deze zou dan ook dienst doen als file & downloadserver. Effe ter informatie ook nog er zit 64Mb ram in en hij zou moeten draaien van een usb stick van 2Gb. Ik weet dat de hardware mager is maar zou dit kunnen werken? En welke linux-distro zou ik hier best voor gebruiken? liefst eentje zonder grafische omgeving..
Alvast bedankt!

grtz Koen
Jaja mar Frank gij zijt wel bietje een wonder ook é!
Kheb een probleemke kheb geen toetsenbordje ligge vor daar effe aan te hangen en installatie gaat blijkbaar niet zonder.. dus da wordt eerst naar de winkel vor tweedehands toetsebordje :)
Maar kdagt ook al aan SSH tis nie voor over et internet ze gewoon lokaal netwerk. Bietje server-ervaring om hopelijk ooit echte server te beheren :)

Koen
koen verschueren schreef op 19.03.2008 13:15
Het is geen ddr 1 die derin zit tis al DDR2 ze!
zo oud is dieje nie :p

ik ben er nu mee bezig hope da ik et werkende krijg. Is er iemand die ervaring heeft met op afstand bedienen van zo'n bakkie?

Een P2 server met DDR2 ik geloof er niets van.

Edit, er zijn niet eens 64MB chips van DDR2
Voor een euro of vijf koop je tegenwoordig ook een nieuw ps/2-toetsenbord. Gewoon zo eentje die iedereen vroeger had, zonder poespas.

Qua distro is Debian idd een goede en stabiele optie. Ikzelf draai op een paar computers met ongeveer dezelfde specificaties als jij hebt SuSE (zonder grafische schil ook uiteraard), en dat werkt wel redelijk prima op zich. Je moet er alleen niet al te veel gekke dingen mee uithalen ;)

Reageren