Nou de vraag is niet zo moeilijk toch? Waarom wil je dat je foto op 0 moet staan? Om de volgende gebruiker iets niet mag zien of andere opties nodig heeft.
Daarom kan je dus van het bezoek van de gebruiker gebruik maken. Reken eens even a.d.h.v. een database en je zet iets op 0 waardoor er bijvoorbeeld geen foto's meer geshowed mogen worden.
ik weet niet goed wat het moet doen :p ik zeg het nogmaals het is pure zelfstudie hoe meer kennis hoe beter! laten we zeggen als foto op 0 staat dan kan men geen foto's meer posten
Het antwoord is dus al door meerdere mensen gegeven.
Tip: Ga een klein systeempje bouwen. Je bent nu al bezig met een inlog systeem, klus hier lekker een nieuwssysteem bij ofzo. Hier leer je al heel erg de basis van (my)sql icm php, html en misschien wel javascript.
Heel veel vragen is wel goed, maar je leert veel meer door zelf die code in te kloppen en te prutsen. Php-ers zijn ook creatievelingen! Misschien maken ze niet allemaal de mooiste layouts, maar je moet ook creatief zijn voor het bedenken van technische oplossingen. Deze kom je in php vaak genoeg tegen.
Dus: Lekker een opzet maken voor je systeem. Wat heb je allemaal nodig? Hoe ga je de relaties onderling aanleggen? Hoe gaat je database er uit zien (die eigenlijk als eerste). Daarna lekker gaan prutsen en voorbeeldjes op het forum/scriptlib/tuts bekijken.
ik weet niet goed wat het moet doen :p ik zeg het nogmaals het is pure zelfstudie hoe meer kennis hoe beter! laten we zeggen als foto op 0 staat dan kan men geen foto's meer posten
Wat bedoel jij met 'foto op 0 staat' ?
Met SQL kun je prima tellen, instellingen opslaan, kijken hoelaat het is, tellen hoeveel uploads er de afgelopen X tijd zijn geweest, etc. etc. etc. Gewoon een kwestie van netjes uitschrijven en klaar is Kees.
Er zijn maar weinig dingen die je niet kunt doen met SQL, dan val je terug op bv. PL/pgSQL, PL/PERL of PL/Java, dan zijn de mogelijkheden helemaal onbeperkt.