Beste PHPers
Ik heb even een vraagje over een enquete bouwen. Ik heb een vriendin die nu met een afstudeer opdracht bezig is en die moet onder een hoop duikers een enquete houden. Ze dacht even bij een reclame bureau o.i.d. een enquete te laten bouwen op een website, want ze moet ook duikers uit het buitenland krijgen die antwoorden... Dat koste alleen een beetje een heleboel geld (en ze krijgt amper stage vergoeding).
Ik ben nu een aantal weken begonnen met PHP en heb aangeboden het te bouwen zodat ze met het onderzoek verder kan. Met name ook tijd gaat een beetje dringen, vandaar dat ik hier eens mijn ideeën neerzet voor misschien nog wat andere suggesties/ideeën en dingen waarmee ik rekening kan houden.
Ik heb hier: http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/954/ ook al wat gevonden en ben ook aan de hand daarvan al een beetje bezig. Ik heb alleen begrepen dat dat momenteel niet echt met checkboxes met meerdere antwoorden mogelijk werkt en volgens mij ook geen open vragen.
Ze heeft 40 vragen waarvan ook een aantal vragen met meerdere antwoorden mogelijk en open vragen. Dat wil ik dus met checkboxes doen (weet nog niet precies hoe dat in database op te slaan, maar ben ik aan het uitzoeken).
Ik wil dus 40 pagina's maken, omdat een formulier met 40 vragen te groot en onoverzichtelijk word op 1 pagina. Ik dacht eraan om dan iedere keer in een hidden field een ID ofzo mee te geven (hoewel ik niet weet of het problemen geeft als de mensen dan opeens f5 indrukken, je weet het maar nooit met sommige mensen) en dat iedere pagina dan het antwoord meteen bij dat ID in de database stopt.
Hoewel ik onder andere op de boven genoemde pagina ook dingen met session zag. Ben nog even aan het kijken wat dat nou precies is en of dat misschien het hidden field gebeuren beter kan vervangen.
Graag zou ik ook willen weten waar ik qua veiligheid rekening mee moet houden met zo een enquete. Je ziet regelmatig dat mensen zeggen dat het niet veilig gecode is ofzo.
Ik vraag hierbij dus niet (per se) om volledige code of iets, alleen om suggesties, als die er zijn, waar op te letten e.d. Ik ben zelf ook al een aardige tijd aan het Google enz. Het is nogal belangrijk voor haar afstuderen, vandaar...
(Excuses voor de dubbele post, weet niet wat er mis ging...)
501 views