Ik heb vlgs mij een quoterings-probleem:
Dit gaat goed:
$sql='SELECT "naambord.jpg" FROM foto';
..... Weergave records

en dit gaat fout
$file= 'naambord.jpg';
$sql='SELECT ' . $file . ' FROM foto';
..... Weergave records

Ik snap er niks van heb al een beetje lopen klooien met \' enzo maar wat is het probleem en hoe los ik dat nu op
Wanneer je ' . $file . ' vervangt door wat het werkelijk wordt, naambord.jpg, krijg je de volgende query:

SELECT naambord.jpg FROM foto

terwijl je zelf al goed concludeert dat naambord.jpg omringt moet zijn door quotes. Oplossing: quotes toevoegen! (soms is het wel degelijk simpel ;) )

$file = 'naambord.jpg';
$sql = 'SELECT "' . $file . '" FROM foto';
HAHAHA wat simpel maar bedankt !!
Wat is dat voor kolomnaam, 'naambord.jpg'? Die naam raakt echt kant nog wal en is bovendien ongeldig!

ps. Tussen SELECT en FROM vul je normaal gesproken de kolommen in die je wilt selecteren, daar komen in principe dus geen strings te staan. De query zoals je die nu hebt slaat nergens op, daar komt weer gewoon 'naambord.jpg' uit...
Wel een beetje vreemd inderdaad dat je de letterlijke tekst naamloos.jpg wilt ophalen. Al zijn er genoeg situaties waarin het handig is, denk aan INSERT ... SELECT queries, of bij het fetchen van objecten. Maar Blanche's verontwaardiging is niet helemaal misplaatst (al zal je met dubbele quotes nooit een kolomnaam kunnen bedoelen) Wat is je doel? Misschien kan het handiger.
Je hebt gelijk inmiddels heb ik m'n statement al veranderd

Reageren