Heey,

ik heb gister de dns van mijn site overgezet naar een ander ip.
Nu werkt de website bij somigge mensen wel en bij mij niet.
Komt dit omdat de providers moeten updaten ? zo ja hoeland duurt dat ?
Ook deed de site het eventjes wel met http://mijnwebsite.nl maar niet met www ervoor .
Iedere keer wanneer je een domeinnaam opvraagt, bijvoorbeeld phphulp.nl, wordt er aan de dichtstbijzijnde (of zelf opgegeven) DNS-server gevraagd op welke computer hij die website kan vinden, en wat het ip-adres van die computer is. Omdat je site nu op een andere computer staat, en het ip-adres dus is veranderd, moeten de dns-servers bijgewerkt worden. En aangezien de meeste mensen de dns-servers van hun profider gebruiken, zullen zij de nieuwe website pas kunnen bezoeken wanneer deze is bijgewerkt. Volgens mij duurt dit ongeveer 24 tot 48 uur, afhankelijk bij welke profider je zit.
* Okee, er is iets serieus mis met mijn Firefox, consistent dubbelposten...
Gek, de ene gebruiker heeft dat juist met IE, de andere met FF... Waar ligt dat aan? Heb je misschien een popupblocker/firewall?
Heel misschien heeft het iets te maken met de HTML van PHPhulp, want die klopt niet helemaal. Als je met firebug de DOM-tree bekijkt, zie je dat het form-element geen input-elementen bevat, maar form.elements is wel gevuld. Daarom werkt het. Dat in combinatie met een submit-knop die 'submit' heet, en een method van het form-element dat 'submit' heet, en waarschijnlijk een of andere add-on - tijdens die post gebruikte ik mijn UBB balkje, een nieuwe versie die de DOM-tree een klein beetje aanpast, maar wat intenser dan voorgaande versies - zou ervoor kunnen zorgen. Misschien.

Nu ik het zo uittyp klinkt het niet erg logisch, maar ik heb gisteren me ook al verbaast over een form-element dat geen childNodes heeft, maar wel een gevulde elements-array :)

Maar nu weer met Safari, want die is lekker sneller. En heb hier nog nooit dat probleem mee gehad.
Uhm ja ik snap het :confused:

Reageren