ik vraag me af hoe jullie werk vinden?
ik vind dit namelijk erg moeilijk.
ik krijg zo af en toe wel een opdracht aangeboden maar om de heletijd een beetje uit me neus te pulken en een beetje scripten en designs maken voor jezelf gewoon omdat je nix te doen hebt vind ik ook niet echt nuttig.
darom ook dit topic, hoe vinden jullie werk? hoe oud zijn jullie en hoveel werk ervaring hebben jullie al?
Op welk gebied wil je werk vinden en wil je al je inkomsten halen uit het scripten/designen?
Zelf heb ik regelmatig wat opdrachten. Ik ben 23 (nog student) en heb nu een redelijk netwerk van mensen die weten dat ik wat kan. Daarnaast is het gewoon nog erg prettig een baantje te hebben voor de vaste inkomsten. Alles wat ik met programmeren/ontwerpen verdien is leuk (soms erg leuk!) meegenomen.
Verder moet je een actieve houding hebben richting eventuele klanten. Een klein plannetje uitwerken voor een eventuele klant is beter dan het doelloos ontwerpen van een website voor jezelf. Je investeert dan wel tijd maar het laat wat van je mogelijkheden zien, en wellicht haal je die opdracht binnen omdat je de klant op ideeën brengt.
Ook het afstruinen van internet naar 'oude websites' is een mogelijkheid. Neem contact op met een bedrijf en maak eens een plan voor een nieuwe website, geheel volgens de standaard van 2008.
Crispijn :-) je geeft me zojuist een goed idee om de eigenaren van van echt slechte websites eens te op te zoeken en die een nieuwe layout aan te bieden voor een voordelige prijs en zo mijn portfolio uit te brijden en toch nog wat geld te verdienen, iedereen wil imers het beste uit zijn / haar website halen.
en ja ik wil mijn voledige inkomsten hier in de toekomst uit halen