Beste mensen,

Ik ben sinds gisteren bezig om linux op mijn usb te zetten en dan daarmee te booten. (zie wat mooie dingen). Er staat ook dat ik mcnlive.loop moet verwijderen en opnieuw moet aanmaken.

Dat is mijn wel allemaal gelukt en het werkt ook allemaal, maar ik blijf met een vraag zitten. Er staat dat mcnlive.loop de veranderingen opslaat. Bedoelt men hiermee dat die file als een hardeschijf werkt. Dus als die file max 2gb is dat die ook niet meer als 2gb aankan? OF hoe moet ik dat zien.

Ik hoop dat iemand mij dat kan uitleggen :)

[edit]
Hier de pagina waar ik die pendrive linux heb gevonden
[/edit]
Zoals ik het lees is dat inderdaad een soort harde schijf, waarin alle configuraties e.d. worden opgeslagen. Zitten nog wel wat haken en ogen aan zo'n bestand, omdat de USB-stick kennelijk sneller slijt doordat er vrij vaak naar zo'n bestand geschreven wordt. Maar goed, dat houdt je altijd denk ik... :(

Ben zelf ook aan het kijken om Linux op mijn 8GB USB-stick te krijgen. Mijn oog is nu gevallen op Debian, maar DamnSmallLinux of het daarop gebaseerde Puppy zou ook nog kunnen (of jouw MCNLive, ziet er ook interessant uit). Ben alleen beetje huiverig voor gebruik van FAT16/32, omdat ik op mijn desktop-pc nog wel eens problemen mee heb; vanuit een ReiserFS partitie met daarop OpenSuSE 10.1 knalt de FAT32 er wel eens uit, en kan ik niets meer schrijven (alleen nog lezen). Dan moet ik eerst unmounten en weer mounten voordat ik weer naar FAT32 kan schrijven. Weet niet hoe het zit als het hele besturingssysteem op FAT32 staat, maar toch....als het op ext2 of ext3 kan, dan doe ik dat liever :)

[edit]Plus de maximale bestandsgrootte op FAT32 is 4GB, dat is niet handig als je bijvoorbeeld een DVD image erop wilt zetten...[/edit]

Reageren