Hallo allemaal mijn bericht komt niet goed aan bij mij hoe komt dat ik mis een hoop en <b>""</b> laat hij ook zien en ook de <br>

deze pagina is waar je alles in moet typen

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html lang="nl" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
	<title></title>
	<meta name="keywords" content="sieraden, armband, oorbel, horloge, ketting, zelf gemaakt, ruime keuze"></meta>
	<link href="../index/script/sabine.css" rel="stylesheet" type="text/css"></link>
	<script type="text/javascript">
		function beforeSubmit(){
			if(document.getElementById("Naam").value == ""){ alert("Geen naam ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("Voorletters").value == ""){ alert("Geen voorletter(s) ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("Adres").value == ""){ alert("Geen adres ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("Woonplaats").value == ""){ alert("Geen woonplaats ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("Postcode").value == ""){ alert("Geen postcode ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("Telefoon").value == ""){ alert("Geen telefoon ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("Email").value == ""){ alert("Geen email ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("Tekstvlak").value == ""){ alert("Geen vraag ingevuld."); return false; }
			else { return true; }
			}
	</script>
</head>

<body>
<div id="left">
<h1>Contact</h1><br>

<h2>

Voor Vragen zijn wij uiteraart berijkbaar via e-mail.<br>

Vul hier het formulier in en dan krijgt U zo spoedig mogelijk een bericht terug.<br>

<table width="585" border="0" cellspacing="5" cellpadding="0">
	<tr>
		<td>
			<form action="email/contact.php" method="post" onSubmit="return beforeSubmit();">

<table width="585" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
		<tr>
			<td colspan="11" valign="top" height="21" width="585"> <hr> </td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Naam :</div></td>
			<td valign="top" width="2"> </td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Naam:" id="Naam" size="25" tabindex="1" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Voorletters :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Voorletters" id="Voorletters" size="7" tabindex="2" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Adres :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Adres" id="Adres" size="25" tabindex="3" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Postcode :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Postcode" id="Postcode" size="7" tabindex="4" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Woonplaats :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Plaats" id="Plaats" size="25" tabindex="5" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Telefoon :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Telefoon1" id="Telefoon1" size="15" tabindex="6" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Telefoon 2 :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Telefoon2" id="Telefoon2" size="15" tabindex="7" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> E-mail :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Email" id="Email" size="25" tabindex="8" border="0"></td>
		</tr>
		<tr> 
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Typ hier Uw vraag :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <TEXTAREA name="Tekstvak" id="Tekstvlak" rows="6" cols="40" tabindex="9"></TEXTAREA></td>
		</tr>
		<tr> 
		</tr>
		<tr> 
			<td valign="top" height="21" colspan="9"></td>
			<td valign="top" height="21" width="89"><input type="reset" value="Alles wissen" tabindex="10" border="0"></td>
			<td valign="top" height="21" width="90"><input type="submit" name="Submit" value="Versturen" tabindex="11" border="0" ></td>
		</tr>
	</table>

</form>
		</td>
	</tr>
</table>
</h2>
</div>

</body>
</html>

en voor de mail pagia is het deze
<?php
extract($_POST);

echo '<meta http-equiv=\'refresh\' content=\'10; URL=http://\'>';//wat er gebuurt na versturen
echo '<center><b>Moment A.U.B. het formulier word verwerkt!</b></center><br>';//tekst tijdens verwerking

$to = ''; //het e-mail adres waar het naar toe moet ()
$subject = 'Contactering van '.$Voorletters.' '.$Naam.''; //onderwerp van de e-mail
$message = '<center>Een bericht van '.$Voorletters.' '.$Naam.'</center><br><br>

Naam : <b>'.$Naam.'</b><br>
Voorletters : <b>'.$Voorletters.'</b><br>
Adres : <b>'.$Adres.'</b><br>
Postcode : <b>'.$Postcode.'</b><br>
Telefoon : <b>'.$Telefoon1.'</b><br>
Telefoon 2 : <b>'.$Telefoon2.'</b><br>
E-Mail : <b>'.$Email.'</b><br><br><br>';

$message .= 'Vraag stuk :<br><br>
'.$Tekstvlak.'<br><br><br>

De mail is verstuurd U krijgt zo snel mogelijk een reactie.'; // inhoud email.

echo $message;
mail($to, $subject, $message, 'From: '.$Naam.' <'.$Email.'>\nContent-Type: text/html');//daadwerkelijk versturen van email
echo '<br><center><b><i>De gegevens zijn verstuurd</i></b></center><br>
U komt automatisch terug op de Homepage.';
?>

Ik hoop snel van jullie te horen en dan kan ik het aan passen
al vast bedankt gr. noel
Gebruik de laatste versie van phpmailer of swiftmailer voor een juiste manier van email verzenden. Op deze manier ben je zo lek als een mandje en moet je lang prutsen voordat je de juiste headers mee stuurt.

Veel succes!

Tip: gebruik voor de opmaak van je formulier fieldset, legend en label!
En 10 seconden wachten voordat een email verstuurd is? Dat is wel erg lang. Ook niet echt netjes om midden in je pagina een meta te zetten. Dat krijg je nooit valid...
Maar ik vind dit gemakkelijk werken maar mijn variabelen komen niet goed over hoe kan ik dat gemakkelijk voor me kaar krijgen dat het wel werkt

gr noel
@crispijn

Ik snap niks van dat voorbeeld ik kan er geen wijs uit welke bestanden ik op de site moet zetten en hoe ik hem functioneel kan krijgen

gr noel
Ik ben al weer iets verder maar nog niet goed werkend ik krijg alleen het tekst vlak nog niet in het mailje naar mij toe.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html lang="nl" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
	<title>#</title>
	<meta name="keywords" content="#"></meta>
	<link href=".#" rel="stylesheet" type="text/css"></link>
	<script type="text/javascript">
		function beforeSubmit(){
			if(document.getElementById("naam").value == ""){ alert("Geen naam ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("voorletters").value == ""){ alert("Geen voorletter(s) ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("adres").value == ""){ alert("Geen adres ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("woonplaats").value == ""){ alert("Geen woonplaats ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("postcode").value == ""){ alert("Geen postcode ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("telefoon").value == ""){ alert("Geen telefoon ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("email").value == ""){ alert("Geen email ingevuld."); return false; }
			else if(document.getElementById("tekstvlak").value == ""){ alert("Geen vraag ingevuld."); return false; }
			else { return true; }
			}
	</script>
</head>

<body>
<div id="left">
<h1>Contact</h1><br>

<h2>

Voor Vragen zijn wij uiteraart berijkbaar via e-mail.<br>

Vul hier het formulier in en dan krijgt U zo spoedig mogelijk een bericht terug.<br>

<table width="585" border="0" cellspacing="5" cellpadding="0">
	<tr>
		<td>
			<form action="email/contact1.php" method="post" onSubmit="return beforeSubmit();">

<table width="585" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
		<tr>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Naam:</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" id="naam" name="Naam" size="25" tabindex="1" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Voorletters :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Voorletters" id="voorletters" size="7" tabindex="2" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Adres :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Adres" id="adres" size="25" tabindex="3" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Postcode :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Postcode" id="postcode" size="7" tabindex="4" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Woonplaats :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Plaats" id="plaats" size="25" tabindex="5" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Telefoon :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Telefoon1" id="telefoon1" size="15" tabindex="6" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Telefoon 2 :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Telefoon2" id="telefoon2" size="15" tabindex="7" border="0"></td>
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> E-mail :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <input type="text" name="Email" id="email" size="25" tabindex="8" border="0"></td>
		</tr>
		<tr> 
		</tr>
		<tr>
			<td valign="top" width="170"><div align="right"> Typ hier Uw vraag :</div></td>
			<td colspan="9" valign="top"> <TEXTAREA name="Tekstvak" id="tekstvlak" rows="6" cols="40" tabindex="9"></TEXTAREA></td>
		</tr>
		<tr> 
		</tr>
		<tr> 
			<td valign="top" height="21" colspan="9"></td>
			<td valign="top" height="21" width="89"><input type="reset" value="Alles wissen" tabindex="10" border="0"></td>
			<td valign="top" height="21" width="90"><input type="submit" name="Submit" value="Versturen" tabindex="11" border="0" ></td>
		</tr>
	</table>

</form>
		</td>
	</tr>
</table>
</h2>
</div>

</body>
</html>

<?php
extract($_POST);

echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"10; URL=http://noel.systemd.nl\">\n";//wat er gebuurt na versturen
echo"<center><b>Moment A.U.B. het formulier word verwerkt!</b></center><br>";//tekst tijdens verwerking

$to = "[email protected]"; //het e-mail adres waar het naar toe moet ([email protected])
$subject = "Contactering van $Voorletters $Naam"; //onderwerp van de e-mail
$message = "<center><H2>Een bericht van $Voorletters $Naam</H2></center><br>

Naam : <b>$Naam</b><br>
Voorletters : <b>$Voorletters</b><br>
Adres : <b>$Adres</b><br>
Postcode : <b>$Postcode</b><br>
Telefoon : <b>$Telefoon1</b><br>
Telefoon 2 : <b>$Telefoon2</b><br>
E-Mail : <b>$Email</b><br><br><br>";

$message.= "Vraag stuk :<br>
".$tekstvlak."<br><br>

Bedankt voor Uw vraag, U krijgt zo snel mogelijk een reactie."; // inhoud email.

echo $message;
mail($to, $subject, $message, "From: $Naam <$Email>\nContent-Type: text/html");//daadwerkelijk versturen van email
echo"<br><center><b><i>De gegevens zijn verstuurd</i></b></center><br>U komt automatisch terug op de Homepage.";
?>

Kunnen jullie mij helpen met een simple oplossing en niet met een mail programma dat is toch niet naar mijn zin.

gr.

Reageren