Halloa luitjes,

Ik ben bezig met een fotoalbum te maken voor iemand.
Nu moeten daar foto's opkomen.
Die foto's wil ik niet 1 voor 1 uploaden.
Maar bijvoorbeeld door 60 of misschien wel meer of minder tegelijk te uploaden. K kan dat niet voor elkaar krijgen.
Ik kan al wel 1 bestand uploaden.

Verder wil ik dat de foto's dan tekst mee krijgen waarop ze later zijn te zoeken in een zoekfunctie.

Kan iemand maybe helpen.

Bedankt Sander.
Jaah! En jij gaat het leuk vinden als je 60 foto's gestuurd heb en de server geeft dan een foutmelding... Mag je weer een extreem lange periode wachten voordat alles verstuurd is. Ik denk persoonlijk dat je niet meer dan 5 bestanden of een Mb of 5/6 moet doen. Dan zit je al aardig hoog... Verzend dat maar een keer of wat om een beetje te testen..

Anyway.. voor je formulier is het niet zo moeilijk denk ik... je hebt nu:
<input type=file name=xxxx>

Daar maak je er gewoon meerdere van, maar ik zou dan zeg maar naamNR doen.. (file1, file2).

Bij het verwerken kijk je of een geposte variabele gevuld is en zo ja dan ga je doen wat je wilt...

Nu zoiets als:
<?php
if (isset($_POST[file]))
{
// Doe je acties
}
?>

En dat doe je dan 5 keer...
<?php
if (isset($_POST[file1]))
{
// Doe je acties
}

if (isset($_POST[file2]))
{
// Doe je acties
}

// Etc, etc
?>

Het is niet echt de meest mooie oplissing... Ik denk dat je dat wel kan halen met een for()-loop. Hoe dat weet ik niet...

Elwin
ik weet niet of je system() kan gebruiken maar als dat kan dan zou ik erover denken om de bestanden eerst in te pakken en daarna automatisch te laten uitpakken na het uploaden

makkelijker dan 60 invulvelden
Ja, ik heb gekeken naar dat inpakken en verhalen erover gelezen. Maar dan moet je telkens tijdelijke mappen en bestanden geloof ik hebben. Dus dat werkt ook niet echt. En ik ben maar echt net een beginner en dat is te ingewikkeld voor mij op dit moment.

Reageren