Ik wil een systeempje maken dat je een refferal heb en dan mensen kan laten klikken. Als iemand zich bij de site aanmeld krijgt hij bijv. 30 punten. die punten kan je inwisselen in ik weet nog niet wat. maar ik moet een referal puntentelling maken. en ook een lijst probeer ik te maken wie de meeste punten heeft..

weet iemand een site of een script die zo'n source open geeft?

of weet iemand de juiste handelingen??

bedankt alvast!

groetjes,

harmen
De links die je op externe sites laat zetten, laat je er dan bijvoorbeeld zo uitzien:

jouwsite.nl/index.php?referer=12345

Op index.php kun je vervolgens kijken of $_GET['referer'] bestaat en de waarde ervan uitlezen. In dit geval zou 12345 bijvoorbeeld het id van de externe website zijn zoals die bij jou (in je database) bekend is. Nu zou je in je referers tabel dus een nieuw record kunnen aanmaken waarin onder andere dit id weer opgeslagen wordt.

Uiteindelijk kun je dan vanuit je referers tabel gaan tellen hoe vaak het id van een bepaalde site voorkomt en op die manier weet je dus hoeveel referers er voor die site zijn geweest.

ps. Dit hele verhaal is in eenzelfde opzet natuurlijk ook toepasbaar bij een aanmeldsysteem voor gebruikers. Sla het id van de referer dan gewoon op bij het record van de gebruiker die zich aanmeld. Op die manier kun je ook nog zien welke gebruiker via welke site lid geworden is.
ik snap niet hoe ik het maak??

Reageren