hallo,

Ik probeer een PHP scriptje te maken om van een USB schijf/stick alle bestanden te verwijderen, en daarna wat mappen aan te maken, zodat deze direct klaar zijn voor gebruik met een multimediabeheer systeem.

Ik krijg het alleen neit voor mekaar om een map leeg te maken.

plz help.
[php]unlink[/php]()
Hiermee zou je bestanden kunnen verwijderen.
En vervolgens kan je met [php]fopen[/php]() een bestand aanmaken.
Je moet alle bestanden in de map doorlopen, en ze apart unlinken.

Dit script wat aanpassen en het moet wel lukken denk ik.
Ik heb er met deze voorbeelden nog eens 10 uur naar gekeken, maar ik kom er nog steeds echt niet uit. Ik krijg niet eens 1 bestandje weg, laat staan een hele schijf leeg.

Ik heb ergens een clean functie gevonden, maar hoe kan ik die in een gewoon php dingetje zetten, zodat ik die kan gebruiken om een hele schijf leeg te krijgen, wat moet ik voor variabelen invullen wil het een keer werken?

die clean functie staat ergens in de php hierzo:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/4/1290/

Ik wil de schijf K:/ leeg hebben, hoe meot ik dat in die clean functie, die voor het verwijderen van alles in een directory is daar op invullen?

BTW, ik heb nog nooit eerder in php gewerkt, dus ik snap er vrij weinig van, en het is een vereiste om dit in php te maken.
Je zou exec kunnen gebruiken...
hmm, ik heb nog wat zitten spelen, maar nu kan ik al wel gewone files verwijderen, maar met mappen wilt het nog niet echt, hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Om een map te verwijderen moet ie helemaal leeg zijn. Verder is het slim om je error_reporting aan te zetten zodat je ook ziet wat de foutmeldingen zijn.
maar hoe kan ik dan een map verder in gaan als ik die tegenkom?
Ralph schreef op 06.04.2008 20:07
maar hoe kan ik dan een map verder in gaan als ik die tegenkom?

Het antwoord: Recursieve functies
En zorg er ook voor dat je de juiste rechten hebt (afhankelijk van het besturingssysteem wil dat nog wel eens uitmaken). Windows doet daar niet zo moeilijk over geloof ik.

Reageren