Hallo Beste mensen,

Hoe kan ik van de volgende sql gegevens in php code:

// product naam
echo "<td><b>$rij[naam]</b></td>";

en

if($rij[prijs_ex]!=''){
echo "<td>Prijs ex BTW: &euro;".$rij[prijs_ex]."</td>";
}

en

echo "<td>Prijs inc BTW: &euro;".$rij[prijs_inc]."</td>";

een hyperlink maken naar de volgende link/pagina:

<a href="/easyshopmaker/easyshopmaker_1.html">product-lijst 1</a>

Ik ben er al een tijdje mee bezig en probeer php te snappen maar, ik kom er blijkbaar niet uit zelf, iemand die mij hiermee kan en wil helpen ?

Hieronder 3 pogingen die ik heb geprobeerd:

echo "<td><a href=\"$rij[\easyshopmaker\easyshopmaker_1.html]\"><b>$rij[prijs_ex]</b> </a></td>";

echo "<td><a href=\"$rij[\easyshopmaker\easyshopmaker_1.html]\"><b>$rij[Prijs ex BTW: &euro;]$rij[prijs_ex]</a></td>";

echo "<td><a href=\"easyshopmaker\easyshopmaker_1.html/".$rij[prijs_ex]."<b>$rij[Prijs ex BTW: &euro;]</b> </a></td>";

Met vriendelijke groetjes,
Antony Bjorn.
Wat is nou precies de bedoeling, leg het eens goed uit.
Om te beginnen php variabelen buiten qoutes en html strings qoute met '' opdat je de attribuut-waarden zonder te escapen kan qouten met ""

<?php

if ($result = mysql_query($sql)) {

while ($rij = mysql_fetch_assoc($result)) {
echo '<td><a href='.$rij['link'].'">'.$rij['prijs_ex'].'<b>[Prijs ex BTW: &euro;]</b></a></td>';
}
}
?>
Wat is nou precies de bedoeling, leg het eens goed uit.

Ok Jurgen ik vindt het moeilijk uitleggen maar, zal proberen wat beter uit te leggen.

De bedoeling is van de tekst (product prijs ex, productprijs inc en product naam) op m'n webpagina op:
http://www.pcqualitybonte.nl/website2/index4.html.php
een hyperlink te maken, zodat bezoekers hier op kunnen klikken en dan doorverwezen worden naar de volgende pagina in mijn webshop :

<a href="/easyshopmaker/easyshopmaker_1.html">product-lijst 1</a>

maar het lukt mijzelf niet om dus van deze product gegevens: product prijs ex, productprijs inc en de product naam (die opgehaald worden uit mysql) tot een hyperlink te maken.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is, mijn excuus voor mijn stuntelige uitleg :$

Met vriendelijke groet,
Antony Bjorn

Reageren