ik heb een verkooplijst met wagens die door verkopers kunnen gereserveerd worden. wanneer zij op 'reserveren' klikken is deze wagen niet meer zichtbaar in deze lijst.
ik heb een andere pagina waar al deze gereserveerde wagens per ingelogde verkoper staan.
wanneer een verkoper een wagen reserveert mag deze maar 5 dagen gereserveerd blijven. anders gaat deze terug in de verkooplijst.
ik heb 2 datumvelden in de database (huidige datum en datum + 5 dagen) maar nu zou ik graag hebben dat de gereserveerde wagen automatisch terug wordt gezet na 5 dagen. Dit betekent dus: gereserveerd op 0 en 2 data op 0000-00-00
hier kom ik momenteel niet echt uit.
dit is de lijst waar ik wel de wagens niet meer laat zien na een bepaalde datum maar dan zijn de gegevens van de 'vervallen' wagens natuurlijk nog niet aangepast:
<?
$datum = date("Y-m-d");
$query = "select * from wagens where gereserveerd = $_SESSION[dealer_id] and datum_reservatie_verval >= '".$datum."'";
?>
bij het reserveren en annuleren heb ik volgende code en die werkt zoals het zou moeten:
<?
if($_GET["act"]=="reserveren") {
$query = "update wagens set gereserveerd = $deal_id, datum_verkoop = '$datum_gereserveerd', datum_reservatie = '$datum_gereserveerd', datum_reservatie_verval = '$datum_verval' where id = $_GET[id]";
}
else {
$query = "update wagens set gereserveerd = null, datum_reservatie = '0000-00-00', datum_reservatie_verval = '0000-00-00' where id = $_GET[id]";
}
?>
ik veronderstel dat ik volgende query ergens moet laten uitvoeren...of klopt dit compleet niet?
<?
$datum = date("Y-d-m");
$query = "update wagens set gereserveerd = null, datum_reservatie = '0000-00-00', datum_reservatie_verval = '0000-00-00' where datum_reservatie_verval < '".$datum."'";
?>
een beetje moeilijk om uit te leggen maar hopelijk is alles een klein beetje duidelijk?
alvast bedankt om wat verduidelijking.
thx
blueblot