Hallo mensen ik stuite vandaag op jullie site en ik wil jullie graag wat vragen.
Ik ben geen php of perl programeur , maar gebruik ( download) wel vaak scripts voor mijn site.
Heb 2 vragen:
1. Ik heb een directory die beveiligt is met htaccess .. nu heb ik een user/pass form staan op mijn hoofdpagina en ik wil graag dat mensen via dat form kunnen inloggen in plaats van die htaccess popup ... kan iemand vertellen hoe ik dit kan realiseren. ( user:[email protected] werkt niet meer in I.E,)
2e vraag ( minder belangrijk) zoek een script zodat ik optredens van een band "via online admin" kan toevoegen etc .. niks speciaals gewoon zoals het volgend ofzow: datum -feest - plaats -gebouw -prijs .
Bvd, heb overigens erg nuttige dingen gevonden op deze site : keep up the good work!
met htaccess kun je alleen op die manier inloggen, tis dus alleen handig voor jezelf.
Met php kun je heel simpel een login scriptje maken, zoiets als dit:
<?php
// dit is gewoon html in php (dus je moet alle " escapen dmv een \ ervoor te zetten.
if (isset($_POST['go'])) {
if ($_POST['pass'] != "admin") {
die("Fout wachtwoord.");
}
}
?>
Met wat geprul met single quotes, moet je niet eens de dubbele quotes escapen, zou bvb zoiets zijn;
<?
echo '<input type="submit" value="Inloggen" name="go">';
?>
Bespaart je type werk, ook al werk ik zelf ook altijd met dubbele quotes & escapen ;)
Anyway, nu ff on topic;
1. Zoals Niels zei, ofwel zo inloggen, of wel met php form. Best iets uitgebreider als de basis hierboven... ;)
2. ik denk dat op deze site wel ergens een kant en klare kalender zit, waar je eventueel wel wat mee kan ?
?Onbekende gebruiker
16-01-2005 08:34
Er zijn op deze websites heel veel inlog systemen te vinden.
En voor het tweede zal ik gebruik maken van een soort gastenboek waar jij alleen in kan schrijven
?Onbekende gebruiker
16-01-2005 10:19
Bedankt voor het replyen , ik zag overigens by "locked area pro" ook een normaal login form die in htaccess beveiligde gedeelte inlogt.. ??? dus het moet waarschijnlijk wel kunnen.
Bedankt voor de hulp in ieder geval !!