Hallo Allemaal,
Ik ben met een klachten registratie bezig. Het inserten van een nieuwe issue verloopt probleemloos. Echter, wanneer ik de update wil draaien, wordt de database niet ge-update.
Ik heb een overzicht pagina, waarop de user de betreffende referentie kan aanklikken en dan in het update formulier terecht komt, waarbij het eerste deel van de gegevens al bestaat in de database en dus enkel read-only te zien valt.
Hieronder staat de code, zoals jullie kunnen zien moet ik iets met het referentie nummer aanvangen zodat in het "execute" script herkent wordt welke rij dient te worden aangepast. Het "execute" script functioneert, dat heb ik al gecontroleerd.
Met de huidige code, wordt de data van het betreffende referentie nummer dus niet ge-update. Alvast bedankt voor jullie input!
<?php
include("login details");
if(isset($_GET['reference']))
$reference = $_GET['reference'];
else
$reference = blank;
$query = "SELECT * FROM db_customer where reference='$reference'";
$data = mysql_query($query)
or die ("Couldn't execute query.");
/* Display results in a table */
while ($row = mysql_fetch_array($data,MYSQL_ASSOC))
{
echo "<p><table class='table' cellspacing='1' border='0' cellpadding='0'width='380'>";
echo "<tr><td colspan='1' align='right' width='150'></td></tr>\n";
/* display information */
echo "<tr><td><b>Basic Details</b></td></tr>\n";
echo "<tr><td>Created by:</td><td>{$row['creator']}</td></tr>\n";
echo "<tr><td>Customer:</td><td>{$row['custname']}</td></tr>\n";
echo "<tr><td>Date Added:</td><td>{$row['createdate']}</td></tr>\n";
echo "<tr><td>Reference:</td><td>{$row['reference']}</td></tr>\n";
echo "<tr><td>Complaint Type:</td><td>{$row['complainttype']}</td></tr>\n";
echo "<tr><td>Complaint description:</td><td>{$row['compldescr']}</td></tr>\n";
echo "<tr><td><br><b>Update information</b></td></tr>\n";
}
echo "</table>\n";
echo "<form name='Upd' method='post' action='execute_up.php'>\n";
echo "<input type='hidden' name='reference' value='{$row['reference']}'>\n";
echo "<table>\n";
echo "<tr><td width='300'>Assigned to</td><td width='200'><input type='list' name='assignto' value=''></td></tr>\n";
echo "<tr><td width='300'>Root cause</td><td width='200'><input type='text' name='root' value=''></td></tr>\n";
echo "<tr><td width='300'>Description of root cause</td><td width='200'><input type='text' name='rootdescr' value=''></td></tr>\n";
echo "<tr><td width='300'>Employee(s) involved</td><td width='200'><input type='text' name='empinv'></td></tr>\n";
echo "<tr><td width='300'>Company owned claim</td><td width='200'><input type='checkbox' name='checktrue'> Yes <input type='checkbox' name='checkfalse'> No</td></tr>\n";
echo "<tr><td width='300'>Containment description</td><td width='200'><textarea name='containdescr' cols='30' rows='4'></textarea></td></tr>\n";
echo "</table><br><br>\n";
echo "<input type='hidden' name='upddate'>\n";
echo "<input type='hidden' name='status' value='Pending'>\n";
echo "<input type='submit' value='Toevoegen' />\n";
echo "</form>\n";
?>
364 views