Kan je een databaselijst laten zien vanaf een bepaald record

Hoe doe je dat?

Ik zou een link willen leggen naar een querry lijst die maar mag beginnen vanaf een bepaald _id
zoiets misschien?:

<?
mysql_query("SELECT * FROM tabelnaam WHERE id>= '4'");
?>

hij begint nu dus met id 4.(onder de 4 geeft hij niet terug als resultaat).
Waarom een id? Een id geeft alleen een uniek record aan. Bovendien geeft een id niet aan wat daarna is ingevoerd, ga maar eens backuppen...
En vooral: Ga maar eens een backup terugzetten...

Een id is niks, ken hier dan ook geen betekenis aan toe. Dat kan alleen maar fout gaan.
welke manier is dan wel juist, als je bijvoorbeeld een leden-tabel hebt(or whatever), en je wilt lid 4 zijn gegevens laten zien(dmv GET). wat moet ik dan doen?
ID = 4? Je wijst immers een uniek record aan. Als je vanáf lid 4 alle leden wilt laten zien, kun je beter een datum erbij opslaan en op deze datum ordenen ;-).
Jullie zijn supper

Superwauwie: dat was juist wat ik nodig had, bedankt

PqFrank: Bedankt om dit te melden, nu weet ik dat ik dit niet zomaar moet of kan gebruiken.
In dit geval kan het juist geen kwaad, aangezien de _id een variable van een querry is, deze veranderd toch steeds naargelang het moment, doch bedankt voor de opmerking.

mysql_data_seek(); kan ook nog...
of mysql_result('naam', 4);
erwin schreef op 11.04.2008 18:16
welke manier is dan wel juist, als je bijvoorbeeld een leden-tabel hebt(or whatever), en je wilt lid 4 zijn gegevens laten zien(dmv GET). wat moet ik dan doen?

Dat is wel goed, je selecteer immers niet het id. om het nummer, maar om de gegevens van een member.

Reageren