Hallo Allemaal,

In mijn vorige post kreeg ik van Jelmer de tip om naar http://wiki.phpfreakz.nl/Gebruikerniveaus_binnen_webapplicatie

te gaan, teneinde meer te weten te komen over gebruikersniveaus, bedankt nog daarvoor!
Ik ben een aantal dagen bezig nu en heb nogal wat moeite om een script te schrijven wat omgaat met de $_SESSION['userdata'] zoals vermeld in het artikel. Sterker nog, mijn huidige loginscript laat in alle gevallen (dus ook zonder usernaam en password) de bezoeker naar de "logged.php" pagina gaan.

Ik heb een index pagina met daarin een login form, dat verwijst naar auth.php. Auth.php heeft het volgende script:
<?php

session_start ();

//Include db login and details
include("login details");

//username and password from signup form
$_POST['username'];
$_POST['password'];

//start query and retrieve Level to check login and user rights
$sql="SELECT Level from Testuser WHERE username='$username' AND password='$password'";
$result=mysql_query($sql);

//count rows and store result
$count=mysql_num_rows($result);
$row=mysql_fetch_assoc($result);

//start function to determine if username and password are correct, store username and Level in a session
if ($count = 1) {
$_SESSION['username']=$row['username'];
$_SESSION['Level']=$row['Level'];
header ('Location:logged.php');
}
else {
header ('Location:index.php');
}
?>

Logged.php heeft het volgende:
<?
require ("auth.php");
?>

Enig idee waar mijn script zover de mist in gaat, ik zie het niet meer...
Alvast bedankt!
Niet Bumpen.
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Zet eens bovenaan je code
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', true);
?>

Krijg je dan een foutmelding?
Waarschijnlijk headers already sent. Volgens mij mag je zelfs geen witregel vóór session_start() hebben.
Sorry voor het "bumpen"...
Dit is wat ik aan output krijg:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in ../Test/auth.php on line 16

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at ../Test/login.inc:10) in ../Test/auth.php on line 26

Dit is dus swahili voor me...
Zet bovenaan je script eens ob_start();

Dat werkt nog wel eens bij mij :-)
JP Berkenhagen schreef op 13.04.2008 22:42
Sorry voor het "bumpen"...
Dit is wat ik aan output krijg:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in ../Test/auth.php on line 16

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at ../Test/login.inc:10) in ../Test/auth.php on line 26

Dit is dus swahili voor me...

Door die warning krijg je ook de headers set error...
ob_start(); voor headers sent is je fiets band plakken met ducktape... leer gewoon netjes prorgrammeren!
Aan allen,

Heel erg bedankt voor jullie hulp. ik heb nu het login script en de user access o.b.v. access levels aan de gang!
Er stond idd een fout in de query zelf, zonder het te zien had ik de verkeerde tabel aangeroepen :-)

Mocht er iemand prijs stellen op het script, dan hoor ik het graag!

Reageren