Wie heeft er een idee (boek of website) voor een goede basiscursus linux.
Heb r al mee gespeeld, maar wil echt eerst de basis leren, dus niet alleen spelen met X.
Probeer eens linux te installeren zonder packages. De ultime cursus is natuurlijk Linux From Scratch, maar dat is in eerste instatie misschien iets te hoog gegrepen.
Anders:
Installeer linux, en houd rekening met je partities dat je een webserver gaat draaien. (Hoe deel je een linux bak fatsoenlijk in qua partities, en welke partities heb je nodig?)
Grijp een willekeurige distributie, en installeer/compile er zelf apache, php en mysql op. (Geen packages). Dit is niet te moeilijk, informatie is goed te vinden over het internet, google zal je goed kunnen ondersteunen. Naar vervloop van tijd zul je dingen leren over daemons (wat /etc/init.d is, hoe de password en shadow file werkt).
Voor de rest zijn er genoeg boekjes waar een hoop commando's met syntax in staan. Deze zijn veelal erg zinloos, veelal een print van het commando 'man'. Deze heb je wat mij betreft niet erg veel aan, anders heb ik er nog wel een paar liggen die je kan komen ophalen.
Dank voor info.
Ik wil graag een boek hebben, en dan dus een goed boek (had r van maar heb ik teruggebracht, was alleen info over suse 9.2, leer je geen linux from scratch van).
Vind t fijn om een boek met basisbeginselen te hebben, net als dat ik 'PHP in tien minuten' in den beginne altijd naast me had liggen.