Beste PHPhulpers,

Ik probeer al de hele avond het voor elkaar te krijgen om vanuit een formulier de tijd en datum mee te sturen naar mijn database.
In plaats van dat de datum en tijd wordt weergegeven, zie ik in PHPmyadmin dat de PHPcode die ik bij Value had ingevuld wordt weergegeven on mijn "datum+tijd veld"

Onderstaande regel gebruik ik in een *.tpl (template) bestand van een formulier:

<td width="48%" align="left"><input type="hidden" name="movie[time]" value="<?php print date('d-m-Y, H:i:s'); ?>"></td>

Heeft iemand een idee waarom het niet werkt?
meestal werkt php niet in een template bestand
wat je wel kan doen is in het php gedeelte.. de query te veranderen en zo het in de database te zetten
Het hangt inderdaad erg af wat voor template systeem je gebruikt, maar de meeste templates zijn er om php code en html te scheiden, dus is het niet erg logisch dat je php in je templates kan gebruiken.

Zorg gewoon dat je bij je mysql select de mysql functie DATE_FORMAT() gebruikt om je kolom in je gewenste formaat te zetten.
Arend schreef op 17.01.2005 10:27
Het hangt inderdaad erg af wat voor template systeem je gebruikt, maar de meeste templates zijn er om php code en html te scheiden, dus is het niet erg logisch dat je php in je templates kan gebruiken.

Zorg gewoon dat je bij je mysql select de mysql functie DATE_FORMAT() gebruikt om je kolom in je gewenste formaat te zetten.

Zet ik deze "DATE_FORMAT()" functie in de standaardwaarde? (uiteraard met de door mijn gekozen notatie) ?

Reageren