Tabel:
id | user_id | var_id
1 1 2
2 2 9
3 1 3
4 1 3

Je ziet dat UserID 3 rows heeft,
2 keer met varid3 en 1 keer met var_id 2.

UserID 2 zelf heeft maar 1 row waarvan varid 9 is.

nu zou de qry het volgende moeten doen.
Hij moet bij de desbetreffende user (bij deze nemen we userid 1) kijken en optellen hoeveel verschillende varid's hij heeft.

als de qry uitgevoerd zou worden komen we dit uit:
userid 1 = 2 (aangezien hij 3 en 2 heeft. Dat hij varid 3 2 keer heeft maakt niet uit.

Iemand een id hoe de qry er uit zou moeten zien?

Note: de waarde van varid kan van 1 tot en met 500 gaan.
The Chaser schreef op 15.04.2008 15:25
Timestamp bied bepaalde functies die ik bij andere toepassingen nodig heb.

zoals?
The Chaser schreef op 15.04.2008 15:25
Timestamp bied bepaalde functies die ik bij andere toepassingen nodig heb.

zoals?
@Terence: Een gebrek aan kennis zit maar weinig mensen in de weg... De topic starter gaat hier ook nog wel spijt van krijgen met weemoed terugdenken aan dit topic: "had ik maar geluisterd en een DATETIME als datatype gebruikt... had me veel tijd en ellende bespaard".

@Chaser: Sterkte.
Ik ben nog niet bekend met alle functies van php.
ik gebruik timestamp omdat dat over het hele forum gebruikt word en aangezien ik die functie 100% begrijp en kan hanteren ben ik daar blij om.

Als er betere manieren zijn is het altijd handig om die te leren uiteraard.
DATETIME ken ik bevoorbeeld niet.

Het is voor mij vooral erg gemakkelijk omdat ik het ken.
Wat is er moeilijk aan het begrijpen van een datum? Nee, dat gepriegel met getallen in een timestamp is véél eenvoudiger dan een gewone datum met een tijd, right...
nou...

//time
$time = time();
if ($user['authlevel'] == 5){//Nothing...
}else{
if ($time < $user['foresttime']) {
message("Sorry other visiters are before you.<BR />
Time when forest will be empty: ". date("d.m.y, H:i:s a",$user['foresttime']) . "","System");
}
}

This wat je persoonlijk gemmakkelijk vind denk ik.
Mss is dat van jullie inderdaad beter en gemakkelijker. Ik zou het niet weten.
Chaser, als jij nu een blik werpt op die geweldige timestamp van je. Begrijp je dan direct wat die reeks cijfers doen?

Bovendien kun je met een gewone datum/tijd ook vergelijken. Daar heb je geen timestamppot voor nodig. Overigens kun je die dan direct echo'en, hoef je niet gaan liggen klooien met date().
Ja dat begrijp ik.

Wat ik me afvraag, kan je met jouw systeem ook het verschil zien?
(tijd in database is groter (toekomst) dan huidig en je ziet een klokje aftellen op je scherm.) Ik gebruik dat in games maar ik kan dus enkel overweg via timestamp.

Geef desnoods ff wat nederlandse info links betreffende jullie manier. Dan kan ik het proberen :).

Reageren