Ik heb momenteel een pagina waar datatypisten een tekst kunnen uitschrijven. Hier zit tinymce omheen met functies voor het bold maken etc. De media functies en tabel functies zijn allemaal weg gelaten.
Nou wil de tekst die de datatypist schrijft opslaan in een PDF en ook in de database. Het in de database stoppen is totaal geen probleem dit doet hij gewoon zoals het hoort. Het opslaan in PDF is nodig zodat een volgende gebruiker deze weer kan downloaden en er opmaak omheen kan maken.
Voor het opslaan in PDF ben ik nog niet veel verder gekomen, heb al wel enkele classes geprobeerd die op internet staan maar die kunnen meestal alleen maar bestaande HTML pagina's omzetten naar PDF, en niet een tekst meteen omzetten naar PDF en deze opslaan op de server. Mijn vraag is.. weet iemand hier een oplossing voor?
hudzilla was totaal onbekend voor mij.. thanks voor de link. Ja ik heb ook al wat zitten prusten met de PDF functies maar om daarin de bold teksten en andere stylen mee te nemen is toch erg lastig.
Ik zal ondertussen fudzilla even doorlezen en gaan proberen, als er nog meer suggesties zijn hoor ik het graag!
Ja dat zijn dingen waar ook nog even nagedacht moeten worden. Het opslaan in de database is nodig voor het later aanpassen van de tekst. Dan zou de pdf opnieuw gegenereerd moeten worden en de andere moeten vervangen.
Momenteel heb ik dit in elkaar gezet. Hij maakt nu wel een PDF file aan maar wanneer ik deze open krijg ik een fout melding dat hij niet juist is gedecodeerd (gebruik acrobat reader 8). Het geval is tevens wanneer ik fopen weghaal er geen PDF wordt aangemaakt. Nu vraag ik me sterk af waarom er geen tekst in staat..
Ik zou http://www.fpdf.org/ gebruiken om een PDF vanuit PHP te maken. Werkt heel makkelijk en ook met eventuele variabelen is dit zeer makkelijk te doen. Er staan een groot aantal extra scripts op die site die je met fPDF kan laten werken.