Ik ben bezig met een systeempje voor mijn site om scripts te weergeven. Als ik een script post dan moet ik ook een categorie meegeven. Dat alles sla ik op in de mysql tabel. Dus er staat bij elk toegevoegd scriptje de categorie waar die in moet.

Maar nu heb ik met if's uit de url uitgelezen wat voor categorie het is, maar hoe zoek je alles uit de mysql database met die categorie? en alle andere categorien moeten afvallen.
Ik neem aan dat je alle gegevens van 1 categorie ergens wil weergeven

<?
$vCat = 'Overige'; // Ik noem maar wat
$Q = mysql_query("SELECT * FROM `tabel` WHERE `categorie` = '".$vCat."'");
while($R = mysql_fetch_object($Q)) {
print('Categorie : '.$R->categorie.'<br/><br/>');
// Spul weergeven.. bla bla
}
mysql_close() // Niet verplicht om dat neer te zetten.
?>
als ik dat invul dan krijg ik deze error:

Unknown column 'alerts' in 'where clause'

en dit is mijn sql regel:

<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM scripts WHERE categorie = 'alerts' ORDER BY datum DESC") or die("Foutje". mysql_error());
?>
alerts is er nie?

Unknown column spreekt voor zich ...
ja wel maarre:

ik heb een kolom categorie en als daar in een rij alerts staan dan weergeeft die alleen die met alerts zo wil ik het. maar daar kan ook iets anders in staan. en de kolom bestaat echt.
Er is dus nog geen script met die alerts cat?
jawel die heb ik zeker weten toegevoegd zelfs 2
Zet eens error_reporting(E_ALL); bovenaan je page en kijk of er daar iets duidelijks uitkomt :)
Hij werkt hoor ik had een klein foutje gemaakt in die select regel maar bedankt voor je reacties
Zet eens error_reporting(E_ALL); bovenaan je page en kijk of er daar iets duidelijks uitkomt :)

error_reporting() komt steeds weer terug! onthoud het nou eens :P
is goed zal ik onthouden

Reageren