Jazeker, je leest het goed! Aangezien mijn vista ongelooflijk traag werd, wilde ik XP installeren.

Geen probleem, je verwijdert tijdens de installatie gewoon de partitie en niets aan de hand :) (en ja, ik had alles gebackupped, heb dezelfde cookies als een paar uur geleden ;-)) Maar toen gaf de installatie toch maar even een foutmelding! Er kon iets niet worden geladen.. -_- het blijft natuurlijk Windows.

Aangezien ik ook nog een paar "andere versies" van XP had, probeerde ik die. De ene had gewoon totaal niets, kon je niet eens zipjes mee openen en ik kon m'n externe hdd niet openen waar alle drivers op zaten, geen succes. Ik zocht m'n retestrak XP (getweakt, werkt perfect en je kan hem ook gewoon legaal maken aangezien ik meerdere keys heb) maar goed, kon ik niet vinden...

Dan maar server 2k3 erop gezet, aangezien ik deze nog had van school. Dit werkt super! Het werkt ongelooflijk snel (sneller dan vista + xp die ik hier op heb gehad). Mijn enige probleem is dat ik erg graag game.. Weet iemand van jullie of je gewoon spelletjes kan spelen op win2k3? Americas Army, Battlefield 2142 en Counterstrike:Source zijn de games waar ik het over heb..

Godsamme zeg, wat ben ik blij dat de installatie is gelukt zeg... Ik kon namelijk m'n verborgen partitie waar een recovery op zat, niet meer bereiken op de een of andere manier.. :(

Afijn, als iemand van jullie het weet, laat het alsjeblieft horen :D

Greetz,
Chris

(en ja, ik weet dat je hier ongelooflijk om kan lachen :P)

mod-edit:
topic verplaatst naar koffiehoek
Probeer het.

Win2K3 is er idg niet voor bedoeld, is meer voor servers en terminal sessies.
Je moest het gewoon even kwijt hè ;)

En of je erop kan gamen, tja, probeer het zou ik zeggen. Het is gewoon Windows, dus DirectX zal wel werken zolang je systeem maar voorzien is van de juiste hoeveelheid silicium.
Chriss, prutser :-P
Mjah, op tweakers.net is er een topic: Windows Server 2003 als desktop?, maar ook Windows "Workstation" 2008, Vista + ?.
Als ik dat win2k3 topic effe snel de eerste pagina, dan kan je beter win2k instaleren. Persoonlijk heeft win2k ook mijn voorkeur boven xp, maar dat zal wel komen doordat ik heel lang op me oude lieve trouwe bakkie win2k heb gedraait (tot dat de harde schrijf het voor gezien hield).
Wow. En toen stond er opeens "Forum niet toegankelijk" :-P

Excuses mods, had het inderdaad in de koffiehoek moeten zetten :)

Inderdaad was mijn bedoeling om gewoon directX 10 erop te zetten, heb de drivers van m'n laptop al gevonden dus heb ongelooflijk groot resolutie :')

Windows 2k heeft volgens mij heel weinig compatabiliteit met nieuwe programma's, volgens mij heeft win 2k3 dan nog meer... Oja, weet iemand heeel toevallig of het mogelijk is om de naam van de OS te veranderen? Want dan zeg ik namelijk gewoon dat ik XP draai (A)
Bedankt voor de links Karl, ben druk bezig met drivers, programma's en andere shit -_-
Chris schreef op 23.04.2008 23:11
Windows 2k heeft volgens mij heel weinig compatabiliteit met nieuwe programma's, volgens mij heeft win 2k3 dan nog meer... Oja, weet iemand heeel toevallig of het mogelijk is om de naam van de OS te veranderen? Want dan zeg ik namelijk gewoon dat ik XP draai (A)
Bedankt voor de links Karl, ben druk bezig met drivers, programma's en andere shit -_-

Mjah, das idd wel waar, nieuwe spelletjes willen wel xp.
Wat bedoel je met naam van os veranderen? Zal vast en zeker wel kunnen met een register hack.
Volgens mij kan je alleen DirectX 10 gebruiken op Vista. Vista heeft allemaal nieuwe frameworks en bibliotheken die niet werken op eerdere besturingssystemen. Ik weet niet of 2003 ook al die beetje .Net achtige structuur heeft, maar reken er maar niet op dat je verder komt dan DirectX 9.c.

Overigens was er wel iets met Halo zoveel, dat in eerste instantie Vista only was omdat het DX10 nodig had, maar daarna ook was gekraakt waardoor het op XP draaide. Maar of dat nu betekent dat DX10 is gekraakt of Halo gewoon goed werkt met DX9, dat weet ik niet. Ik weet wel dat het mij te veel moeite zou zijn, en ik gewoon Vista erop zou zetten als ik dan toch die spelletjes zou willen spelen.

Sterker nog, heb hier Vista op m'n Macbook Pro, en het is heerlijk snel. Ik heb me er nog niet aan geërgerd, sterker nog, het bevalt me eigenlijk wel. Voor de spelletjes dan - voor de rest heb ik OS X >:)

Reageren