Ik heb een database waar een aantal timesheets instaan.
Zo is het momenteel opgesplitst op weekbasis. Dit wil zeggen dat er voor elke week een lijn wordt aangemaakt met de verschillende data en uren, en het soort document.
Met het soort document bedoel ik Timesheet, Vakantie, ...
Het kan dus dat er 2 of meerdere lijnen staan voor dezelfde week maar met een andere boekcode.
Wat ik nu zou willen doen is het volgende:
Ik wil een query trekken op weeknummer (kan dus bv. 3 lijnen genereren) en daarvan wil ik dat wanneer de data in een bepaald veld (timestamp_sat) hetzelfde is voor de drie lijnen (bv 00:00) hij me deze lijn maar 1 keer weergeeft.

Waarom wil ik dit ? Omdat ik een overzicht wil maken per gebruiker wat hij die dag heeft gedaan. Als er bv 3 lijnen staan (2dagen werk, 1 dag vakantie en 2 dagen ziekte) wil ik dat ik kan inkleuren:
ma -- groen (aanwezig)
di -- groen (aanwezig)
wo -- oranje (vakantie)
do -- rood (ziekte)
vr -- rood (ziekte)

Als ik nu een query trek en ik doe een if op het veld, dan krijg ik natuurlijk 3 lijnen ...
Wel ja, is het niet toegstaan op meerdere forums tegelijk te zitten ??
Frederic Kaye schreef op 26.04.2008 01:14
Wel ja, is het niet toegstaan op meerdere forums tegelijk te zitten ??

Technisch gezien hier niet. Maar ik, en waarschijnlijk ook wel andere mensen, vind dit best wel irritant. Ook omdat je informatie "achterhoud", hoe je database er uitziet tabelstructuur is lijkt me best wel belangrijk.
En ik vind dat het nogal arrogant overkomt.

[edit]Owja, volgens mij zijn ze bij tweakers niet zo vriendelijk als ze hier of bij phpfreakz zijn, met dit soort dingen, maar dat zul je wel eens merken...[/edit]
@Karl: Wat is jouw probleem? Niet geneukt of zo? Ga een ander lastig vallen, het heeft weinig zin om de bezoekers van phphulp daarmee lastig te vallen. En wanneer je meer informatie nodig hebt, vraag je daar gewoon om.

@TS:
Wat ik zo op tweakers lees, is/was jouw datamodel niet goed. Heb je wel genormaliseerd? Klinkt lullig, maar wanneer dat niet het geval is, kun je beter even opnieuw beginnen en eerst een goede database gaan opzetten. Dat lost heel veel problemen op en voorkomt nieuwe problemen.

Reageren