Toelichting:
1) header
2) komt plaatje in
3) menu
4) tekst content
5) afbeelding in de hoek
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Gelieve geen adviezen over hoe ik mijn layout beter kan doen, ik heb het zo in mijn hoofd en wil het graag op deze manier uitvoeren :)
Ik was met mijn eigen code erg dichtbij. Ik moest voor IE nog een extra regeltjes plaatsen bij vlak 2 en 3 (#foto en #menu). Hetgeen ik moest toevoegen:
position: relative;
Dit kwam ik ergens tegen op internet. Maar kan iemand mij vertellen waarom dit regeltje het verschil maakt? Wat dit regeltje precies doet?
De eigenschappen voor positioneren maken het mogelijk om de plaats van elementen in een document nauwkeurig te bepalen. De elementen kunnen daarbij in lagen boven elkaar gestapeld worden. Bovendien kan aangegeven worden of elementen wel of niet zichtbaar moeten zijn. Met deze laatste mogelijkheid hebben de eigenschappen voor positioneren niet alleen een functie waar het gaat om statische documenten. Door ze te gebruiken in combinatie met een script-taal kunnen dynamische onderdelen in een document worden opgenomen.
En toch snap ik ht nog steeds niet volledig waarom position:relative mijn probleem verhelpt. Waarom maakt het zo'n verschil? Wat is het verschil tussen geen position opgeven en position: relative? Wat is dan de default waarde van position als deze niet wordt meegegeven met een element?
?
Onbekende gebruiker
28-04-2008 23:00
Misschien is dit ook wel een interessante tutorial :-).