Hi Iedereen,

Op dit moment ben ik bezig met een projectje voor een huis-zoek website in SA. Op http://www.gaffon.com/site_dev/index.php kun je een voorbeeld zien.

Nu zoek ik iemand die mij kan helpen bij het zoekscript dat in de linker kant geintegreerd worden moet. Ook zoek ik nog iemand die de zoekresultaten uiteindelijk kan sorteren op een door de gebruiker gedefineerde optie.

Iemand wellicht die mij kan helpen?

Alvast bedankt.

Groet,

Elwin
Dat wordt nog een aardig zoekscriptje. Vooral die radius zal niet meevallen. Tenzij je per locatie coördinaten hebt natuurlijk. Je query zal zoiets worden:

SELECT veld1, veld2
FROM tabelnaam
WHERE zip = 'blabla'
AND ...
AND ...
AND ...

De query moet in elkaar gesleuteld worden door je code aan de hand van wat de user invult. Géén een-twee-drietje.
Oke begrijp ik..die locatie, is dat misschien mogelijk om die op te zoeken met een LIKE ofzo? heb besloten de zipcode weg te halen dus dat ze alleen op plaats kunnen zoeken..dat maakt het scrip denk ik al minder complex.

Ik ben eventueel ook wel bereid om hiervoor een vergoeding te betalen indien iemand interesse heeft om hier aan te werken.
SELECT veld1, veld2
FROM tabelnaam
WHERE locatie LIKE '%string%';

Like this?

Al denk ik niet dat bezoekers gauw onvolledige plaatsnamen op gaan geven. Óf de hele, óf geen.
ja misschien..en hoe zou ik het probleem kunnen oplossen met bijvoorbeeld de min rent en max rent..dat er alleen resultaten worden getoond die aan die criteria voldoen ?
SELECT veld1, veld2
FROM tabelnaam
WHERE locatie LIKE '%string%'
AND (rent >= min AND rent <= max);
ok..ik denk dat ik ook maar even een vacature hier op het forum ga plaatsen...ik weet wel wat van php maar ben hier geen expert in. en aangezien er nog wat andere dingen zoals geavanceerd zoeken etc etc moet worden gemaakt denk ik dat hier op het forum wel genoeg mensen zijn die een zak centje willen verdienen :)

Reageren