Ik ben dit semester aan het afsturen voor mijn MBO niveau 4 (Netwerkbeheerder) tijdens mijn stages heb ik eigenlijk alleen maar geprogrammeerd dus, daar gaat mijn voorkeur ook naar uit. Nou vroeg ik me af: wat verdient een gemiddelde beginnende programmeur, 20 jaar, met 3 jaar ervaring en beheerst OOP?
Ikzelf heb geen ervaring met een netto/bruto maandsalaris, ik ben namelijk 14, maar als je tegen uurtarief zou werken kan je wel richting de 40 à 50 euro gaan, afhankelijk van je kennis kan dat bedrag (later) ver(drie)dubbelen.
Ik heb alleen mijn twijfels bij jouw PHP-niveau, zoals je ook al zegt ben je beginnend, en zie ik in je post staan dat je voorkeur uitgaat naar "programmeren", terwijl PHP "scripten" is.
Ik raad je aan om nog even te wachten met betaalde opdrachten, ga eerst eens een maandje wat proberen, ga een gastenboek maken, een simpel CMS-systeem, oftewel: doe wat ervaring op. Zodra je dat hebt, kan je gaan cashen.
Ik denk geen 40/50 per uur
Ik denk zo rond 20 per uur
40 per uur is wel heeeeel erg veel [8 uur per dag is bijv 320 per dag is 2240 per week
Gemmiddeld loon netto is in Nederland ongeveer 2300 euro per maand