momenteel is het bij mijn site zo dat als er een mysql query fout gaat hij de mysql_error() laat zien, maar soms is het niet helemaal duidelijk welke query bedoeld wordt, daarom zoek ik een script dat de laatst gedraaide query laat zien.
tussen de haakjes van de die kun je nog meer zetten dan alleen de mysql_error();

Als je dan zorgt dat je query in een aparte variabele (bijv. $query) staat, kun je deze makkelijk weergeven ;)
Stefan van Iwaarden schreef op 12.05.2008 19:30
tussen de haakjes van de die kun je nog meer zetten dan alleen de mysql_error();

Als je dan zorgt dat je query in een aparte variabele (bijv. $query) staat, kun je deze makkelijk weergeven ;)

dat is een oplossing ja, maar kan het dan verder niet makkelijker?
want hiervoor zou ik dus alles moeten aanpassen
Alles? $query telt 6 karakters + 1 spatie + 1 punt = 8 karakters.. Dat lijkt me niet echt veel werk hoor..
Danny schreef op 12.05.2008 19:33
Alles? $query telt 6 karakters + 1 spatie + 1 punt = 8 karakters.. Dat lijkt me niet echt veel werk hoor..

ja maar dat moet wel bij alle query's in mijn hele site, en dat zijn er een boel ;)
Als je nou een mooie functie hebt (of methode als je oop progt) waarin de query uitvoert, dan is dit nog geen probleem! Dan kan je query zou echo'en!
sander schreef op 12.05.2008 19:34
ja maar dat moet wel bij alle query's in mijn hele site, en dat zijn er een boel ;)
Wat fijn toch dat ze find&replace hebben uitgevonden en dat dat in goede editors een standaard functionaliteit is!
Blanche schreef op 12.05.2008 20:01
[quote='sander schreef op 12.05.2008 19:34']ja maar dat moet wel bij alle query's in mijn hele site, en dat zijn er een boel ;)
Wat fijn toch dat ze find&replace hebben uitgevonden en dat dat in goede editors een standaard functionaliteit is![/quote]

helemaal mee eens, heb het ook al vaak nodig gehad, en dan vergeet je er tenminste ook geen.
Blanche schreef op 12.05.2008 20:01
[quote='sander schreef op 12.05.2008 19:34']ja maar dat moet wel bij alle query's in mijn hele site, en dat zijn er een boel ;)
Wat fijn toch dat ze find&replace hebben uitgevonden en dat dat in goede editors een standaard functionaliteit is![/quote]
ochja da's waar

allemaal bedankt voor jullie hulp, ik denk dat ik er zo wel uit kom :)

Reageren