Ik ben al een aantal dagen bezig met het maken van een script dat een e-mail uitleest en dan het onderwerp en de inhoud van het bericht in een database zet.
Ik heb al een script gehad wat bijna werkt alleen als het e-mailtje dan een HTML indeling heeft dan krijg ik allemaal cijfers te zien.
@tommy
Alsjeblieft zeg... jij hebt zo ontzettend geen ervaring in de programmeerwereld. Als je zelfs ooit met base64 hebt gewerkt dan weet je hoe een base64 string eruit ziet.
Mazzel.
Ga maar lekker die voorbeeld string decoderen en kom dan maar terug. Adios.
Waarom zou ik ooit base64 moeten gebruiken, als ik iets wil opslaan kan ik het net zo goed ongecodeerd opslaan, als mensen het willen lezen kunnen ze het toch wel.
Edit: ooit éénkeer er mee gewerkt maar dat was een gecodeerde string van 4 letters, dus nee ik zou bij god niet weten dat het bas64 was.
Ik ben op zoek naar het script waar jij mee bezig bent. Ik ben een beginnend PHP-er en erg geinteresseerd in scripting. Ik vind het machtig mooi.
Werkt je script inmiddels al. Zo ja, zou ik het mogen gebruiken?
Groeten,
Jos.
?
Onbekende gebruiker
18-05-2008 22:28
Je kunt een base64 encrypted-string herkennen aan de twee '==' aan het einde. Heel erg typerend voor een base64 string.
?
Onbekende gebruiker
18-05-2008 22:57
GaMer13 schreef op 18.05.2008 22:28
Je kunt een base64 encrypted-string herkennen aan de twee '==' aan het einde. Heel erg typerend voor een base64 string.
Soms is er ook een enkele = :-).
Maar iig, als je rare tekst met een of twee ='en op het end ziet, dan is het voor 99% zeker dat het base64 is.
Verder ligt het gewoon vast dat als er een bijlage bij een mailtje zit dat dat in base64 wordt geencoded. Dat staat d'r ook in de header.