Goede middag,

Aangezien mij een overdosis vrij tijd tegemoet komt was ik van plan mij binnenkort maar eens te gaan verdiepen in Flash. Maar nu komt een (volgens mij niet al te slimme) vraag, maar als ik op zoek ga naar software om flash te maken kom ik slechts op adobe cs3. Dit programma is alleen een beetje te duur (€ 831,81), is er geen gratis/normaal geprijsde flash-software, want via mijn favoriete site krijg ik geen goed resultaat, terwijl ik niet geloof dat er geen andere flash-software is.
Ooit gehoord van downloa...kuch..

Vooral niet naar deze site toe gaan: thepiratebay.org
Nouja van dat soort afzetters als Adobe mag je best illegaal downloaden, maar daar ging mijn voorkeur niet naar uit.

Maar aan jouw reactie te horen is er geen andere software om flash mee te maken?
Flash is van Macromedia Adobe, en het is niet een Open Source formaat o.i.d. Voor de enige echte flash software moet je dus bij Adobe zijn. En dat is ook meteen de schaduwkant van Flash (en zo ook Silverlight) De maker van het formaat bepaald hoe goed het werkt, en of het werkt op je computer. Flash voor Mac is kortaf waardeloos (1 flash filmpje van Youtube slokt 60% van je processorcore op) en niemand die daar iets aan kan doen. Flash op Linux is er sinds kort, maar was voorheen gewoon simpelweg onmogelijk.
Ik moet me er nog in gaan verdiepen en ik begin er nu al een hekel aan te krijgen:P
Je kan er dingen mee doen die met HTML technisch onmogelijk zijn (naja, misschien via <canvas/> maar dat is nu nog te langzaam) maar het heeft ook zo z'n nadelen.
Ervaring of ie werkt?
Wanneer zij een bedrag van 800 willen, vragen ze je bijna of je het wilt downloaden.
Ik heb Adobe flash, gratis (h) Alleen ik kan er nog maar zeer weinig mee maken.

Reageren