Mogguh allen,

Ik ben me momenteel in PDO aan het verdiepen, en ik loop nu tegen het volgende probleem aan.
Het schijnt dat in de standaard installatie PDO exceptions gooit, maar bij mij is dat niet het geval!
Nu kan ik het wel zelf instellen dmv

<?php //Whiejj... colors
$this->m_oPDO->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
?>

Toch zou ik het graag zo willen instellen dat PDO standaard exceptions gooit.

Ik heb overigens volledige toegang tot de server.

Bvd,
Marco
je moet toch een try en catch opbouw hanteren? Dan worden die exeptions automatisch gegooid....
gewoonlijks wel ja, maar als ik die setAttribute niet instel, gebeurt er helemaal niks
Volgens mij is het normaal dat PDO niet gooit zonder dat jij het hem expliciet opdraagt.

php.net/pdo:
PDO::ERRMODE_SILENT (integer)
Do not raise an error or exception if an error occurs. The developer is expected to explicitly check for errors. This is the default mode. See Errors and error handling for more information about this attribute.

Volgens mij is er ook geen mogelijkheid om dit via php.ini te veranderen. Het enige wat ik kan vinden is aliassen voor drivers.
Ik kan je het niet echt goed uitleggen, maar gelukkig heeft Blanche dat al gedaan. Kijk hier eens naar: PDO tutorial van Blanche

Jelmer: Klopt. Je moet je errormode of exeptionmode zelf instellen zie mijn link naar de tut van Blanche
Oke, dan gaat het over dus :-);

IIG bedankt voor de reacties!

Reageren