Hey,

Ik heb een week geleden al eens een topic geplaatst over mijn "database dilemma"...
Inmiddels ben ik wel redelijk overtuigd om PostgreSQL te gebruiken, maar nu ben ik nog opzoek naar een stukje software zoals XAMPP, maar dan met PostgreSQL erin.

Het moet werken op een Windows systeem en als het even kan moet het ook nog portable zijn, want ik werk het liefste vanaf mijn USB-Stick.

Met vriendelijke groet,

Marc
je kunt ook gewoon postgresql downloaden en installeren van hun site, configuratie is eenvoudig en er zitten een paar handige tools bij. 1 nadeel, postgresql maakt lokaal een user aan, geen idee of dat ook portable kan zijn.
Mitchell schreef op 20.05.2008 12:12
http://addon-archiv.xamppforge.kwm-web.info/project/21.html

Link van een postGreSQL addon.

is dat niet alleen voor linux ?

storeman schreef op 20.05.2008 12:17
je kunt ook gewoon postgresql downloaden en installeren van hun site, configuratie is eenvoudig en er zitten een paar handige tools bij. 1 nadeel, postgresql maakt lokaal een user aan, geen idee of dat ook portable kan zijn.

Ik heb het al gedownload, maar kon ook nergens vinden hoe ik het moest installeren onder windows. Alleen het verhaal met de auto installer, wat ik dus eigenlijk niet wil.
Is het een optie om PostgreSQL op de USB-stick te installeren ?
Of krijg je dan problemen, omdat die een andere stations letter in verschillende computers ?
Dat zal je waarschijnlijk niet lukken. Postgresql heeft zoals gezegd dat user account nodig om de database server op te kunnen starten. De database server draait uit veiligheidsoverwegingen namelijk niet onder een account met administrator rechten...
Dat zegt Blanche: Portable zal waarschijnlijk niet werken omdat PostgreSQL echt een apart useraccount nodig heeft om te werken...
Daarom d8 ik misschien werkt het dan wel voor PostgreSQL te installeren op de USB-stick.
Ik weet even genoeg. bedankt voor jullie hulp !

Eventuele suggesties zijn natuurlijk altijd alsnog welkom ;)
Als je usbn stick groot genoeg is er een vm-ware bak opzetten+vmware installer?

Reageren