Beste PHPhulpers,

ik zit met een probleempje waar ik de oplossing maar niet op kan vinden.
Voor een klant moeten we een website aanpassen, we hebben alle bestanden gekregen, maar het wil maar niet werken.

Het probleem zit hem in een framework dat gebruikt wordt, hierin staat een functie die controleert of php_sapi_name() cli is... zo nee, dan moet er een 404 error worden weergegeven (dat krijg ik nu dus ook)
Waar ik nu mee zit, hoe krijg ik dit op cli? cli heeft iets met commandline te maken, dus dan neem ik niet aan dat dit op een webserver gaat werken?
Uiteindelijk zou de site uiteraard wel op een webserver moeten werken...

Is hier iemand die hier verstand van heeft en mij hiermee zou kunnen helpen hoe ik die site aan het draaien krijg?

Als er meer info benodigd is kun je altijd vragen natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet,
Bram Vullings
Dreamwebz VOF
Waarom testen ze het daarom? En heb je misschien een linkje naar het framework dat gebruikt word?
Zou het kunnen zijn dat zij hem draaien via (fast)CGI?

... of is het nog enger, en zou het een webserver geschreven in PHP zijn >:)
Misschien heb je wat aan deze link. Hier wordt uitgelegd wat CLI is en hoe je het gebruikt etc.

Overigens, Bram gebruikt Smarty als framework als ik het goed begrepen heb op school :).
Smarty is slechts een template parser, niets meer. En het lijkt mij heel sterk dat het Smarty zelf interesseert of je hem aanroept via de CLI of via een andere interface.

Het lijkt mij eerder dat het een of ander scaffold script is, waarmee je instellingen kan veranderen of stukjes code kan genereren. Die zie je vaak bij frameworks.
Ja, ik vond het ook al raar, aangezien ik zijn mapstructuur had gezien:
smarty en daarnaast nog een map framework.

Het systeem gebruikt blijkbaar 2 (?) verschillende systemen?
Hoe het precies in elkaar zit:
Er loopt een framework en daarnaast wordt er gebruik gemaakt van smarty.
Het allerergste: dit framework is zelf geschreven.

We hebben nu contact opgenomen met de gasten die dit geschreven hebben, want er is echt geen touw meer aan vast te knopen wat ze allemaal gedaan hebben.

Zodra ik meer weet laat ik het horen,

in ieder geval bedankt voor de reacties!

Reageren