Geen idee hoe het komt dat deze error erop komt of hoe ik dit kan voorkomen iemand suggesties? het stukje code:

foreach($osArray as $possibleOs){ 
				//lets try to find a match with our visistor user.
				if(stristr($this->browserInfo,$possibleOs['identificationTag'])==true){
						$this->osId=$possibleOs['id'];
				}
			}
Waarschijnlijk is of $this->browserInfo of $possibleOs['identificationTag'] leeg of een lege string. Controleer daar eens op met een [php]var_dump[/php] of [php]assert[/php]
De eerste keer zie ik met var_dump dat hij inhoud heeft de 2de en opvolgende keren krijg ik weer de melding...

een empty() over $this->browserInfo helpt niet. Geen idee overigens waarom hij na de eerste keer niet meer goede output geeft...

($this->browserInfo=addslashes($_SERVER['HTTP_USER_AGENT']);)
Hoe ziet $osArray eruit? (dump hier eens het resultaat van [php]var_dump[/php]($osArray) of [php]print_r[/php] tussen [ignore][code]-tags[/ignore])
Hieronder de output van een print_r op mijn array:

Array ( [0] => Array ( [id] => 1 [name] => Windows 2000 [identificationTag] => NT 5.0 ) [1] => Array ( [id] => 2 [name] => Windows CE [identificationTag] => CE ) [2] => Array ( [id] => 3 [name] => Windows XP [identificationTag] => NT 5.1 ) [3] => Array ( [id] => 4 [name] => Windows 2003 [identificationTag] => NT 5.2 ) [4] => Array ( [id] => 5 [name] => Windows VISTA [identificationTag] => NT 6.0 ) [5] => Array ( [id] => 6 [name] => GNU [identificationTag] => GNU ) [6] => Array ( [id] => 7 [name] => BSD [identificationTag] => BSD ) [7] => Array ( [id] => 8 [name] => Ubuntu [identificationTag] => Ubuntu ) [8] => Array ( [id] => 9 [name] => Mac OS X [identificationTag] => Mac ) [9] => Array ( [id] => 10 [name] => Mobile OS [identificationTag] => Opera/9.50 (J2ME/MIDP; Opera Mini/4.1.11320/3 ) [10] => Array ( [id] => 11 [name] => BOT [identificationTag] => Mozilla/5.0 (compatible; Yahoo! Slurp/3.0; ht ) [11] => Array ( [id] => 12 [name] => BOT [identificationTag] => Mozilla/5.0 (compatible; Yahoo! Slurp; http:/ ) )

Reageren