heey mede scripters,

ik zit met een probleem, ik heb een script voor het EK maar hij laat de gegevens niet zien van mysql...
toen er 1 wedstrijd in stond deed die het wel, toen heb ik alles toegevoegd en nu werkt die niet meer...

Hieronder de foutmelding:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/wise/domains/edwinwismans.nl/public_html/EK2008/wedstrijden.php on line 25

Hieronder het script:

<?php
include ("db.php");
?>

<html>
<head><title>Voetbalpool</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/>
</head>
<body>
<?php

print "<center>";
print "<h1>Wedstrijd overzicht</h1>";
print "<br><br>";
print "<br><br>";

$sql = mysql_query("SELECT * FROM tbl_typewedstrijd ORDER BY type_id DESC");
while ($row = mysql_fetch_array($sql))
{

print "<H2>".$row[1]."</H2><br>";
print "<table border=\"1\" cellspacing=\"0\"><tr><table><tr><th>Wedstrijdnr</th><th>Thuisploeg</th><th>Uitploeg</th><th>Datum</th><th>Tijd</th><th>Uitslag</th></tr>";
$sql_details = mysql_query("SELECT * FROM tbl_wedstrijd WHERE `type_id`='$row[0]' ORDER BY 'Datum'");
while ($row_detail = mysql_fetch_array($sql_details))
{

$Wedstrijd = $row_detail[0];
$Poule = $row_detail[1];
$Thuisploeg = $row_detail[2];
$Uitploeg = $row_detail[3];
$Datum = $row_detail[4];
$Tijd = $row_detail[5];
$Uitslag = $row_detail[6];

print "<tr><td align=center>$Wedstrijd</td>";
print "<td>$Poule</td>";
print "<td>$Thuisploeg</td>";
print "<td>$Uitploeg</td>";
print "<td>$Datum</td>";
print "<td>$Tijd</td>";
print "<td>$Uitslag</td>";
}
print "</table>";
}

?>
Foutafhandeling inbouwen. Je query is mislukt.
ORDER BY 'Datum'

Een dwaas heeft jou aangeleerd om backticks ` te gebruiken en nu verwar jij deze met quotes '.

1) Trap deze dwaas ...[censuur]... en gebruik nooit meer backticks, die zorgen voor bugs
2) Zet nooit enige rommel om tabel- en/of kolomnamen, ook geen quotes. Quotes staan om een string
3) Zonder foutafhandeling is je script nog lang niet klaar, foutafhandeling is het begin van een script en niet het sluitstuk.

Ps. Ik mag hopen dat je de datums wel als datums hebt opgeslagen, dus in een kolom van het type DATE in het formaat yyyy-mm-dd. Anders kun je nog niets met jouw "datum".
[edit]
Hou het relaxed Frank.

SanThe
[/edit]
owkeej dan...

maar als ik de backticks weghaal en er ' ' van maak dan laat die geen gegevens zien...
datums staatn als DATE en 2008-06-07 etc ;)

maar ik krijg dus nog geen gegevens te zien...

bedankt! :)
Edwin schreef op 22.05.2008 14:00
maar als ik de backticks weghaal en er ' ' van maak
En wie zegt dat je dat moet doen?

Quotes zet je om een string en nooit en te nimmer om een tabel- en/of kolomnaam. Je zet helemaal nooit enige rommel om een tabel- of kolomnaam, dat heb je helemaal nooit nodig.

En de foutafhandeling, heb je dat nu al gebouwd? Zonder foutafhandeling mag je nog niet eens klagen dat er iets fout gaat, dat is namelijk vrij logisch. Kortom, ga overal controleren of alles goed gaat, dat is de basis (en dus het begin) van je script.

Reageren