Ik wil een loopje maken, dat omde minuut een lap code uitvoert, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen, ik weet zo niet of daar een functie voor is. Weet er iemand hier of er een soort tellertje isof iets? zodat ik die in dat loopje kan gooien.
Daar gebruik je cornjobs voor. Als je een Direct Admin (of een ander admin paneel) hebt van je website kun je aangeven wel script je wil uitvoeren.

tijd etc. kun je instellen. Bekijken eens deze wbeiste voor info:
http://www.cronjob.nl/

@Ralph

Optie 1: Moet alleen gelden als het script in de browser is aangeroepen
Wat moet er om de minuut gebeuren? Je kan een timeout gebruiken (javascript) of met een header_redirect (php) die om de 30 seconden wat aanroept. Header redirect lijkt me dan beter.

Optie 2: Moet ook gelden als het script niet in de browser is aangeroepen
Ga wel na of het persé aangeroepen moet worden, of dat je ook een tijd kan opslaan waarbij je op het moment dat gegevens nodig zijn het tijdsverschil berekend en aan de hand daarvan de benodigde aanpassingen laat doorvoeren in de inhoud van je database. 9 van de 10 keer is dit namelijk het geval. Moet het echt persé elke 30 seconden uitgevoerd worden, dan kan je een cronjob gebruiken. (Google: [google]Cronjob[/google])

Optie 3: Het kan ook wel gebeuren op het moment dat het nodig is
Sla een laatste update tijd op, bereken aan de hand van het tijdsverschil hoe de data aangepast moet worden naar de gegevens, en voer dit uit op het moment dat de gegevens opgevraagd worden.
<?php
set_time_limit(0);

for($i = 0; $i <= 60; $i++) {
echo 'Aantal minuten: ' . $i . '<br />';
sleep(60); // dit is de belangrijke functie :)
}
?>

Niet getest, maar zou ook kunnen werken.

Reageren