Ik heb een bestand ' track_voegtoe_sessie.php ' waar ik gegevens via GET (of uiteindelijk POST) uit de vorige pagina (met checkboxen) haal. Indien deze gegevens get zijn zal een link er dus bijvoorbeeld zo uitzien:
track_voegtoe_sessie.php?sessieid2=on&sessieid3=on&trackid=51&submit=Verstuur
De sessieid-variabelen, opgesomd in de get-array, zijn alle sessieid's die bij de variabele trackid horen en moeten worden opgeslagen in de tabel sessietrack. Er dient dus een insert query opgebouwd te worden die voor elke bestaande sessieid in de array een insert aan het einde van de gehele query toevoegt. Uiteindelijk moet de query er voor het voorgaande voorbeeld zo uitzien:
Insert into sessietrack set sessieid = '2', trackid = '51';Insert into sessietrack set sessieid = '3', trackid = '51';
Met een foreach-lus waar een substring in verwerkt zit is dit normaal gezien mogelijk. Wat ik dus wil bereiken is dat vanaf de foreachlus de index trackid bereikt, de tot dan opgeslagen query uitvoert (doorstuurt naar een functie in het object.) Mijn probleem zit dus hier, hij wil die query niet uitvoeren/doorsturen.
Dit is het bestand:
[code]
<?php
$query = "";
foreach($_GET as $index => $waarde)
{
$query .= "Insert into sessietrack set sessieid = '" . substr($index,8,1) . "', trackid = '" . $_GET['trackid'] . "';";
if($index== "trackid")
{
$track->voegtoe_sessietrack($query);
exit;
}
}
?>
306 views