Ik dacht dat het volgende bericht misschien leuk was om hier te plaatsen. Gezien men hier altijd druk is met XHTML/CSS is de komst van wederom een nieuwe versie van een browser altijd interessant. Nee, niet de nieuwe internet explorer 8, maar FireFox 3 laat weer van zich horen..

FireFox begint een campagne op zoveel mogelijk downloads in 24 uur plaats te laten vinden. Uiteraar steunen de meesten hier FireFox, omdat de interpretatie van XHTML van firefox momenteel nog steeds superieur is en dat hopelijk ook zal blijven..

Hieronder het bericht dat ik las op computeridee.nl;

Mozilla is een campagne begonnen om zoveel mogelijk internetters Firefox 3 te laten downloaden op de release-dag van deze versie van de populaire. Doel van deze 'Download Day 2008' is om ervoor te zorgen dat Firefox 3 de boeken (nouja, hét boek) ingaat als Meest Gedownload Software Binnen 24 Uur'.

Wanneer Download Day is, is nog niet bekend - dat hangt af van de datum waarop Firefox 3 vrijgegeven wordt. Op de speciale site http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/ kunnen mensen al wel plechtig beloven dat ze deel zullen nemen aan de recordpoging. Op dit moment hebben ruim 36.000 mensen dat gedaan, waaronder 130 uit Nederland.

Wie de belofte doet en z'n e-mailadres achterlaat, krijgt automatisch een mail wanneer Firefox 3 gedownload kan worden.
Heb me inmiddels ook aangemeld.
En wanneer is 'downloadday'?
Dat word nog nader bepaald, dus als je je aanmeld op die website krijg je automatisch een email over hoe en wat.
Nouja ik ben aangemeld en ik hoor wel wanneer ik moet downloaden.
WAARSCHIJNLIJK wachten ze tot ze een grote kans op het record hebben. Zal dus wel een prognose gemaakt zijn hoeveel mensen daadwerkelijk die dag beschikbaar zijn gezien het aantal aanmeldingen en hoeveel downloads ze dus kunnen verwachten. Zo hebben ze een stuk gratis promotie, aangezien er dan meer media aandacht zal zijn omdat ze een record vestigen.
In ons kleine landje hebben al meer mensen gezweerd dan in het grote Rusland ;)
Rusland is zo vreem nog niet, maar we staan voor op UK en we stonden (gisteren) voor op Frankrijk.

Reageren