Mijn eerste echte PHP website. Ik had al wat testsites gemaakt maar deze heb ik grotendeels helemaal zelf gemaakt.

http://www.puberaal-kabaal.tk

De site was een goede oefening voor mijn php kennis en het was ook nog eens de website voor het dweilorkest waar ik bij zat. Ze hadden eerst een kennisnet website, dus je kunt wel nagaan. Er moest een nieuwe site gemaakt worden.

Wat ik zelf gemaakt heb:

- Login systeem
- Include systeem
- Lay-out
- Fotoalbum systeem
- Complete admin waarin vrijwel alles beheerd kan worden
- Gastenboek

Ik heb enkele zaken zoals statistieken script en ubb parser elders vandaan gehaald en enigsinds aangepast. Voor de rest is dus alles zelfgemaakt.
Altijd kan er wel wat verbeterd worden aan een site of een script dus laat het maar horen!
De lay out is helemaal niets, behalve een halve minuut paint shop. Verder kan ik over de scripts moeilijk oordelen, omdat ik het niet allemaal in werking zie en ik zelf ook niet super goed in scripten ben. Maar gastenboek zelf maken vind ik eigenlijk onzin, er zijn nml. genoeg van die scripts te vinden...
ik geef toe webdesign is niet mijn sterkste punt, maar aangezien het een website van een dweilorkest is maakt dit niet uit. Ik heb zelf namelijk bij tientallen anderen websites van verenigingen gekeken en je kunt niet stellen dat het een hoogwaardig design hoeft te zien.

Misschien nog tips wat ik eraan zou kunnen verbeteren dan?

Ik heb het gastenboek script enz zelf gemaakt, omdat ik er dan voor mijn gevoel het beste van leer. Vaak zie je dat er totaal niet aan beveiliging is gedacht bij die kant en klare scripts hier, dus vond ik het ook beter dit allemaal zelf te doen.
Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /data/members/free/tripod/nl/p/u/b/puberaalkabaal1/htdocs/scripts/logfile_func.inc.php on line 3

dat staat al niet zo netjes.. en als je automagisch doorlinkt van de ene pagina naar de andere dan is het echt een raadsel wat de refer was :x

en verder zou ik bij die profielen zorgen dat het er wat overizhctelijker uit ziet want nu is het gewoon 1 lap tekst.

en het is mooier om die links in een nieuw venster te openen, of wil je dat mensen op die sites gaan rondhangen ipv de jouwe? :)

en ik vind de lay out wel bij de site passen ;)
Dat doorlinken was ontstaan omdat ik niet dat .tk adres beheer. Degene weet niet meer hoe die het moet veranderen, dus heb ik het op deze manier alsnog opgelost. Ik hoop dat het nog anders kan :P

De error heb ik inmiddels opgelost. :D Was een klein foutje in de code, dat scheelt.

Profielen idd moet ik wat netter maken. Links openen in een nieuw venster had ik ook nog niet aan gedacht.

De kleuren van de site zijn ook niet zomaar gekozen btw. We hebben allemaal dezelfde broeken met rood en geel dus dacht ik dat het zinvol zou zijn deze kleuren op de site door te voeren. Zo herkennen mensen je immers.
Wat een pijnlijk rode kleur. Krijg er hoofdpijn van...
ik zie de error nog, en de layout vind ik niks :P maja het blijft je eerste echte php website
Dan blijft mijn grote vraag, wat kan ik aan deze lay-out verbeteren zodat het toch de basiskleuren bevat, maar niet op de manier dat het "pijnlijke" kleuren zijn?
Ik zou persoonlijk de site iets professioneler maken.
Al die kleuren jagen mensen weg. Geef je site wat meer grouwe rustgevende kleuren(wit, grijs, blauw).
Voor de rest: Prima werk.

Reageren