<?php
include("config.php");
$sql = "SELECT * FROM `users`";
$qry = mysql_query($sql);
$i = 1;
while($array=mysql_fetch_assoc($qry)) {
echo " ".$i." ".md5($array['password'])."<br>";
$i++;
}
?>

wat doe ik verkeerd..

In mijn database zijn mijn wachtwoorden met md5 beveiligd. Maar ik wil ze echoen en als ik dit bestandje upload krijg ik gewoon alles in md5.
Je kan een md5 gehashte string niet terugzetten naar het origineel
En los daarvan is dit stukje code ook niet je van het.. Probeer het in het vervolg eens zo:

<?php
include("config.php");

$sql = "SELECT
password
FROM
users";

if(!($query = mysql_query($sql)))
{
echo 'Query fout: '.mysql_error();
}
elseif(mysql_num_rows($query) == 0)
{
echo 'Geen users gevonden';
}
else
{
for($i = 1; $array = mysql_fetch_assoc($query); $i++)
{
echo $i." ".md5($array['password'])."<br />";
}
}
?>

Maar zoals hierboven gezegd, het is niet mogelijk een md5 hash te dehashen... dat is het kenmerk van een hash.

Daarnaast snap ik niet waarom je een overzicht wil van alle wachtwoorden van je al je users...
PHP Newbie schreef op 07.06.2008 17:54
Daarnaast snap ik niet waarom je een overzicht wil van alle wachtwoorden van je al je users...

Das toch handig, dan kan je op hun msn en andere dingen als hyves.....

Ik heb ook geen flauw id, wel weet ik dat het wel vaker voorkomt...
Lol, wil je die md5 hash dan invoeren als wachtwoord? Dat gaat niet werken Lorenzo. Je krijgt een md5 hash niet makkelijk dehashed. Je kunt wel bruteforcen.
Wat voor applicatiebeheerder ben jij? Je gaat toch niet aan een gebruikerswachtwoord zitten sleutelen? Daar blijf je vanaf, da's voor de gebruiker, niet voor jou. Je kunt jezelf wel de mogelijkheid geven deze te wijzigen, maar dan nog mag jij op geen enkele manier in contact komen met het werkelijke wachtwoord. Het enige wachtwoord dat jij mag zien is de gehashte versie.

Je wilt geen wachtwoorden weten, en dat hoort ook zo.

Reageren