Via een gedoenloaded script sla ik foto's op in een mysql database, waaronder ook een datum. Via dit script kan ik ook de data uitlezen. Het is een php script met html-templates. Als ik zelf een script maak en die datum uitlees, krijg ik alleen een rij cijfers te zien.

Is dit alsnog op een of andere manier uit te lezen?
Laat je SELECT query eens zien.

Foto's opslaan in een database is zoiezo al zeer slecht. Hier is eens een topic over geweest geloof ik waarrin werd uitgelegt aan de hand van een berekening hoeveel bandbreedte dit innam. Nu om op je vraag te antwoorden , kan je even laten zien welke code het betreft en hoe tijd of datum word opgeslagen in de database?
in het sql bestand staat bij create table:

image_date int(11) unsigned NOT NULL default '0'

KEY image_date (image_date)

Het bestand images.php welke de gegevens weg schrijft is erg groot en daarbij vind ik het volgende:
images.php

$sql = "SELECT *, FROM_UNIXTIME(image_date) AS image_date
FROM ".IMAGES_TABLE."
WHERE image_id = $image_id";

$sql = "INSERT INTO ".IMAGES_TABLE."
(cat_id, user_id, image_name, image_description, image_keywords, image_date, image_active, image_media_file, image_thumb_file, image_download_url, image_allow_comments".$additional_field_sql.")
VALUES
($cat_id, $user_id, '$image_name', '$image_description', '$image_keywords', $current_time, $image_active, '$new_name', '$new_thumb_name', '$image_download_url', $image_allow_comments".$additional_value_sql.")";

het is het script van http://www.4homepages.de/

De datum wordt in de column image-date weggeschreven asl een 10 cijferig reeks. Bij het inlezen door de startpagina staat de juiste datum/tijd. Er zit iets tussen wat het vertaald.

Reageren