ik heb deze code:

<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan 
error_reporting(E_ALL); 

include_once $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/new_hsc/includes/connect.php";
$query  = mysql_query("SELECT id, errorid, solution, filename1, filesize1,filename2, filesize2 FROM solution ") or die(mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($query, MYSQL_ASSOC))
			{
				echo $row['id']."<br>";
				echo $row['solution']."<br>";
				echo $row['filename1']."<br>";
				echo $row['filesize1']."<br>";
				echo $row['filename2']."<br>";
				echo $row['filesize2']."<br><br>";
				mysql_query("UPDATE error SET oplossing='".$row['solution']."',filename1='".$row['filename1']."',filesize1='".$row['filesize1']."',filename2='".$row['filename2']."',filesize2='".$row['filesize2']."' WHERE id = '".$row['errorid']."'  ") or die(mysql_error());
			}

?>

en dit is de output die ik krijg:

2
Make sure that the target value isn't smaller than the minimum limit(parameter 03) or bigger than the maximum limit(parameter 04).

0

0

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 't smaller than the minimum limit(parameter 03) or bigger than the maximum limit(' at line 1

solution is een blob.

Waar ga ik in de mist???
Waarom wil je per se bestanden in je database stopppen? Bestanden kan je veel beter op / met gewoon op het file system beware, die zijn daar immers voor ontworpen...
Vertaal de error eens:

Je bestand is groter dan een blob veld aankan. Waarom gebruik je eigenlijk blob? Je kan het beter gewoon in de fileserver opslaan lijkt mij. Alleen de bestandsnaam in de database opslaan is voldoende.
misschien een kleine verduidelijking, ik heb een database(van mijn voorganger) met daarin een blob-veld (wat volledig werkt). Nu probeer ik dus die gegevens over te zetten naar mijn nieuwe database.

In het blob-veld zitten er eigenlijk geen bestanden, maar enkel tekst.

dus mijn vragen:

1) waarom kan ik het niet uitlezen???
2) hoe kan ik die tekst het gemakkelijkste overzetten van blob naar bijvoorbeeld een memo-veld
mysql_real_escape_string() er omheen zetten.
@santhe waar om heen?? om mijn update sql of enkel rond de velden???

en wat is het verschil tussen
mysql_escape_string()
en
mysql_real_escape_string()
[php]mysql_escape_string()[/php]
[php]mysql_real_escape_string()[/php]
merci het is me gelukt

Reageren