voor verschillende sites die maak heb is er behoefte aan een nieuws systeem.
Daarom heb ik er zelf één geschreven. link
Het systeem moest enkele mogelijkheden hebben:
-foto uploaden
+groote aanpassen
+een crop maken van de foto
+de naam van de foto aanpassen
-bestaande foto op de server selecteren
-nieuws weergeven zonder foto
-nieuws kunnen bewerken met een editor
Deze mogelijkheden zijn al ingebouwd.
Nu mijn vraag:
Wat vind je van de werking? moet er nog iets verbeterd worden.
Moeten er nog opties worden toegevoegd?
Wat ik wel vind is dat je maar een deel van het nieuws moet zien en dat je dan op "lees verder" kan klikken om de rest van het nieuws te lezen op een nieuwe pagina. ;)
dit zou er inderdaad bij moeten. Ik heb hier al zitten over denken.
Maar het probleem hier is dat er niet enkel tekst in het nieuws bericht voorkomt, maar ook html tags.
Als er enkel tekst is kan er bijvoorbeeld enkel de eerste 25 woorden makkelijk getoond worden.
Maar als ik nu ga splitsen op 25 woorden, dan kan het zijn dat een html tag niet meer wordt afgesloten.
bijvoorbeeld als er een lijst (<ul>) wordt getoond en er wordt midden in de lijst afgebroken, dan zal dit fout worden afgebeeld.
heeft iemand ervaring hiermee? het nieuwsberischt zal helemaal geparsed moeten worden volgens mij.
mja uiteindelijk bedoelen we denk ik inderdaad ongeveer hetzelfde:P
Jup, beide willen we de langdradige saaie tekst weg werken. ;)
Back to topic, m'n suggestie is dat je gewoon even moet gaan afkijken bij andere nieuws scripts. (Wordpress of cutenews bijvoorbeeld.)
//Edit
Cutenews voorpagina:
* Super-Easy to use Template system
* Visitors can post comments
* Multilpe categories function
* Different User Levels with restricted access
* Add/Edit/Post news, comments and users online
* Auto archiving of old news
* No news building, everything is automated
* Edit news templates
* Visitors can search in your news database
* Password protected names in comments
* Flood protection & IP Banning of users
* Backup Function
Als ik een foto selecteer, tekst intyp en op verzenden klik, wordt ik teruggestuurd. Omdat er geen foto geselecteerd is. Als ik dan terugkom, is als foto geselecteerd 'bestaande foto', maar ik zie geen foto's. Vervolgens heb ik op verzende geklikt gen kreeg ik deze error.
Als je een foto upload en aanvinkt crop image kom je op een pagina waar je een deel van de foto kan selecteren en op save drukken. als ik niet op save druk maar de browser afsluit en vervolgens naar jou pagina ga zie ik wel dat de tekst is geplaatst(zonder de foto).