Hallo,
Ik ben werkzaam als werktuigkundige in continudienst bij een een petrochemisch bedrijf.
Hier hanteren we een wachtboek die is opgesteld in ASP.Net script.
De database van dit wachtboek kunnen we van diverse plaatsen benaderen en de gegevens die er hebben plaats gevonden erin vermelden.
Echter is dit wachtboek niet meer van onze tijd, we zijn nl van ploegendienstrooster veranderd.
Jongstleden heb ik een gesprek gehad met iemand van ICT over het eventueel opzetten van een nieuw wachtboek in PHP taal.
Volgens hem is dit niet mogelijk en kan men de database niet van verschillende plaatsen tegelijkertijd benaderen en/of informatie achterlaten.
Dit zou betekenen dat al die mensen die op mijn website komen die in PHP geschreven is, ieder op zijn beurt moeten wachten.
inmiddels ben ikzelf met een PHP cursus gestart.

Graag had ik advies gekeregen

mvrgr

Mario
De database niet van verschillende plaatsen benaderen?

Voor een deel zit hier een kern van waarheid in. Echter hoeft dat ook niet wanneer je 1 centrale pagina maakt waar iedereen het wachtboek kan bijwerken.

Situatie: maak een pagina beveiligd met een wachtwoord (user systeem) en zorg dat je hiet hier allemaal realiseert. Dan is het wachtboek via internet over de hele wereld bereikbaar, alleen voor een beperkt groepje. Een die je zelf goed kan beheren.

Is dit een vraag op je antwoord? Of ga ik te kort door de bocht?
Dit zou betekenen dat al die mensen die op mijn website komen die in PHP geschreven is, ieder op zijn beurt moeten wachten.

Wat bedoel je hiermee? waar moeten ze op wachten? De trein komt daar niet :p

Je kunt bij zo'n inlogsysteem meerdere gebruikers maken. Dat ligt er maar net aan hoe je je systeem opzet.

inmiddels ben ikzelf met een PHP cursus gestart.

Lees anders deze tutorial door, dan heb je het begin van PHP onder de knie.
Verder kun je deze tutorial gebruiken om sql te leren, dat is de taal waarmee PHP met je database communiceert.

Als je daarna begint met tutorials en scripts hier op phphulp.nl door te lezen, en die probeert te begrijpen, moet het je ook lukken om zo'n wachtboek op te zetten.

En om nog even terug te komen op dit:

Volgens hem is dit niet mogelijk en kan men de database niet van verschillende plaatsen tegelijkertijd benaderen en/of informatie achterlaten.

Wat denk je van google?
Bedankt voor jullie reaktie's.
Ik ga zelf eens aan de slag en en zal ongetwijfeld hier om hulp vragen als nodig is.

Groet

Mario
beste Marion,

Ik zie dat dit een oude post is, maar toch een reactie. Ben je er uit gekomen? heb je zelf een wachtboek gemaakt?

groet,
Erik
Het is Mario en geen Marion.

TS heeft na dit topic volgens mijn (gezien zijn profiel) niets meer van zich laten horen. Kans lijkt me dan ook klein dat er dan na vier jaar nog een reactie zal komen....

Reageren