hoihoi phpeople,
de ubergoeroe die de oplossing levert krijgt een zak mars/snickers/bounty's
of andere goedkope lidl meuk aan huis geleverd.
voorwaarden: op werkdagen, liefst dichtbij station of bus/tram/metrohalte. je raad het al. ov ftw.
--specs onderaan post --
ben voor m'n stage opdracht bezig met het maken van een php app. 99% klaar. MAAR:
ik werk met de sybase_CT library, en als ik een stored procedure (met meerdere return values) aanroep d.m.v. sybase_query(); werkt dat niet, want PHP kan niet met multiple return results omgaan. erg lekker, kan er niks mee, me een ongeluk gezocht maar geen oplossing/patch kunnen vinden.
EN_IK_MOET_DIE_STORED_PROCEDURE_KUNNEN_DRAAIEN_JA.
workaround: d.m.v. command prompt stored procedure aanroepen (Isql utility), en resultaat gebruiken in php script.
nou heb ik dus het volgende probleem: alle program execution functions blijven hangen.. waar kan dit aan liggen? ik krijg geen errors van php...
PHP draait niet in safe mode.
via de command prompt werken ALLE methoden.
aan de rechten kan het bijna niet liggen (op cmd.exe heeft "everyone" lees- en uitvoerrechten) maar toch ook weer WEL, want:
inloggen als administrator op de webserver en scripts draaien werkt perfect.
heeft ergens TOCH iets te maken met rechten dus. maar waar? :S
dit bugreport heeft ook geen z*k geholpen helaas:
http://bugs.php.net/bug.php?id=12300
simpel PHP scriptje:
<?php
system("dir"); // blijft hangen in browser. werkt perfect als uitgevoerd vanuit commando prompt (d.w.z: pad/php.exe scriptnaam.php )
?>
specz:
PHP 5.2.0
---------------
safe mode uit
display errors uit (kan logs nalezen)
server
---------------
server 2003 (non virtueel)
apache 2.0
lees- + uitvoerrechten cmd.exe
P.S ik heb op mijn laptop een testomgeving. daar draait alles als een tierelier (PHP 5.2.5 wamp2 default setup. ik hou van WAMP) . dus: het MOET mogelijk zijn, desnoods d.m.v. php upgrade. ik hoop dat alles duidelijk is,
zo niet: [email protected]
alvast bedankt.
1.013 views