Ik heb dus een form waar users hun instellingen kunnen veranderen.
Er zit dus 1 checkbox tussen die moet worden teruggezet naar de waarde die de user de laatste keer had opgegeven. Het gaat er dus over dat hun e-mail zichtbaar is of niet
Het stukje code wat kijkt ofdat het wel of niet zichtbaar moet zijn.
t lijkt erop dat de waarde niet goed uit de database wordt gehaald. Print anders de variabele n keer en kijk als die dan fout is of je ergens een andere fout hebt gemaakt bij het verbinden met de database.
Mocht de waarde goed zijn dan zit er toch echt iets in je code daaro fout. Hoort die ; daar wel btw??
Volgens mij zou dat gewoon moeten werken, omdat 1 gelijk is aan TRUE. Als je dat bij isset controleert, is de voorwaarde waar en krijg je dus die 1....?
Naar mijn weten werkt dit niet, wat je dan doet is dat als je de checkbox dan aanvinkt dat de variabele privmail de inhoud 1 krijgt (mits deze is aangevinkt!).
Je moet dus value="1" altijd laten staan en dan nog als deze waarde al bekend was uit de database nog eens checked="checked" door php erbij laten zetten.
Heb je mischien een voorbeeld hoe ik "checked="checked". " moet verwerken in
<?php if($row[9] == 1){echo "CHECKED";}?>
?
Heb het een en ander geprobeerd maar krijg het toch niet echt werkend. Heb het ook zonder php geprobeerd en dan is hij inderdaad aangevinkt.
Maar zodra ik het na de echo in het php stukje plaats gebeurt er niet zoveel.. Heb met de komma's lopen schuiven maar maakt allemaal niet zoveel uit....
Zoiets misschien. Je kunt er ook varianten op bedenken. Als de checkbox dan is aangevinkt krijgt deze automatisch de waarde 1. Laat deze dan bij het wijzigen in je database opnemen.
Ook voor de zekerheid altijd alle variabelen door strip_tags() halen. Er zijn altijd hackers die zelf formuliertjes inelkaar knutselen om jouw code rare dingen te laten doen. Houdt daar dus ook rekening mee.