Vandaag was het dan zover. Ik heb een imac gekocht! Hier wil ik natuurlijk op gaan php' en. Daarom vroeg ik me af welke editor jullie gebruiken op mac.
[google]TextMate[/google] natuurlijk... En je hebt [google]MAMP[/google] nodig als je snel wilt beginnen. Je kan ook de interne webserver van Mac OS X gebruiken, maar dan zal je toch al snel in de Terminal moeten duiken om hem precies te laten doen wat jij wilt. Vind ik persoonlijk heel prettig, maar echt makkelijk instappen is het niet.
Of als je van die grote dingen houdt, dan moet je Eclipse met PDT eens proberen. Maar persoonlijk vind ik het te veel functies hebben. Het probeert te veel waar andere, specifieke programmaatjes beter in zijn.
ik gebruik nu (net als op mijn xp machine) Zend. Opzich goed te doen. Maar ik denk misschien zijn er nog meer interessante opties.
Over de mac: in 1 woord: GEWELDIG! Ik heb jaren terug ook een aantal macs gehad. Toen was de uitwisseling van bestanden echt bagger! Tot nu toe kan ik alles nog draaien wat ik wil of gebruik zelfs betere programma's! Heerlijke machine!