Dit is me functions.php script:

<?php
session_start();
include ("config.php");

function CheckLogin()
{
if(!isset($_SESSION['user']) && !isset($_SESSION['pass'])) {
exit ("<META HTTP-EQUIV='Refresh' CONTENT='1'; URL=../index.php'>");
}
}

?>

en dit is de error wat ik krijg:

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at

wie kan me daarbij helpen
wat moet ik dan weghalen of erbij zetten ?
[faq]2[/faq]

session_start() moet voor alle andere output staan...
en hoe bedoel je dat precies:$

Wanneer je een headers cannot be sent error krijgt, betekent dit dat je een session_start(), setcookie(), header() of een andere functie die een header naar je browser verstuurt op de verkeerde plaats hebt staan. Deze functies moeten aangeroepen worden, voordat er iets is verstuurd naar de browser. Het komt er concreet op neer dat je geen enkele tekst mag hebben voordat je deze functie aanroept. Een connectie naar een database maken mag wel, je mag ook variabelen benoemen maar je mag geen 'echo' gebruiken en geen html. Ook kun je geen dubbele headers gebruiken (bijv. session_start() en daarna headers()).

Wanneer je de error krijgt en werkelijk niets voor de functie hebt staan, dan kan dit liggen aan de encoding van je bestand. Copy/paste je code in kladblok (notepad), sla het bestand op en upload het. Wat je ook kan doen is in je texteditor bij encoding (conversion in ultraedit waar dit zich wel eens voordoet) UTF-8 to ASCI te kiezen. Hiermee los je het probleem ook op

LEZEN!

Reageren