Probleem met de border-style van css.

Komt op volgende neer:

<?php
table {
border-collapse: collapse;
border: 2px solid #6A913A;
}
td {
border: 1.5px solid #3C258C;
}
?>

Heb ik staan in mijn CSS, en in principe is dit prima. Maar het probleem betreft het volgende: nu krijg ik overal borders omheen, ook de tabellen waar geen border="1" staat. Dit is dus niet de bedoeling.
Als ik gebruik maak van border-color en border-width, dan kan ik in principe hetzelfde krijgen, behalve dat border-type 'solid' is. En dit betekent concreet dat het 'outset' is, en outset = "half 3D", maar lelijk in mijn design.

Enig idee hoe ik wel kan zorgen dat de border-type: solid;, zonder gelijk te zorgen dat de gehele website overal borders heeft?
Bepaalde class/id geven aan een element. Die class/id stop je dan vol in CSS.
Als je dit neemt, pakt hij inderdaad ieder table en td element en geeft die deze stijl. Als je nu een class geeft aan zo'n element, en ook hier, dan krijgt alleen die class deze stijl.
Probleem is dat het een CMS is, en dat het dus vrijwel onmogelijk is om een id te geven, tenzij ik in de PHP ga regelen dat hij border="1" gaat vervangen door een id.. maar dat kan FCKeditor (de editor in m'n CMS) weer niet gebruiken...

Dus eigenlijk zoek ik iets waardoor het wel kan...

En "alles" kan (kleur/dikte etc.), BEHALVE de border style veranderen..
Klik en nog een klik.

Btw, 1.5 px bestaat niet...
Zo kun je dat (als het goed is) doen:
table[border="1"] {
border: 1px solid black;
}
Jonathan schreef op 26.06.2008 20:01
Klik en nog een klik.

Btw, 1.5 px bestaat niet...

Bestaat niet, maar werkt wel ;).

Douwe M schreef op 26.06.2008 20:44
Zo kun je dat (als het goed is) doen:
table[border="1"] {
border: 1px solid black;
}

Helaas werkt dit niet; jammer. Klonk wel geniaal.
Vreemd... Dit is een stukje uit een van mijn css-files:

input[type="text"], input[type="password"] {
  width: 200px;
}

en het werkt fantastisch... (inputs met type="submit", en type="file" etc. doen dus niks)
Ik ging er van uit dat dit ook met tables werkte, schijnbaar niet dus...

Reageren